נחשפה הונאת ענק שפעלה באמצעות אפליקציות באנדרואיד

כך זה עבד: מי שניהלו את מבצע ההונאה רכשו אפליקציות פעילות ממפתחים דרך חברה בשם “We Purchase Apps". לאחר מכן הבעלות על האפליקציות הועברה לחברות-קש שהמשיכו להפעיל אותן וניתחו את התנהגות המשתמשים • גוגל מעריכה כי 10 מיליון דולר נגנבו ממפרסמים באמצעות הצפיות המזויפות של הבוטים בפרסומות

פריצת טלפון עם אנדרואיד / צילום: flickr, Danny Choo - cc by sa 2.0
פריצת טלפון עם אנדרואיד / צילום: flickr, Danny Choo - cc by sa 2.0

מעל 125 אפליקציות אנדרואיד ואתרים היו חלק מהונאת ענק באמצעותה נגנבו מיליוני דולרים לפחות ממפרסמים, לפי תחקיר של אתר באזפיד.

כך פעלה התרמית - מי שניהלו את מבצע ההונאה רכשו אפליקציות פעילות ממפתחים דרך חברה בשם "We Purchase Apps". לאחר מכן הבעלות על האפליקציות הועברה לחברות-קש שהמשיכו להפעיל אותן וניתחו את התנהגות המשתמשים.

בשלב הבא הוקמה רשת של בוטים, שתוכנתו על בסיס הדאטה שנאסף על התנהגות של משתמשים אמיתיים. הבוטים התחזו למשתמשים אנושיים באפליקציות שנרכשו, מה שהביא להגדלת התעבורה באפליקציות ולהכנסות של מיליוני דולרים מפרסומות. המשתמשים האמיתיים הביאו לכך שלמערכות לזיהוי הונאות היה קשה יותר לאתר את הבוטים בין המשתמשים.

אתר באזפיד עדכן את גוגל בממצאי התחקיר, והיא החלה לנקוט פעולה נגד ההונאה - ופרסמה פוסט רשמי לפיו הסירה מספר אפליקציות שמעורבות בהונאה מחנות האפליקציות גוגל פליי ומרשת המודעות של גוגל. חלק מהאפליקציות הגדולות יותר שצוינו בתחקיר, כמו EverythingMe שרשמה מעל 20 מיליון הורדות, עדיין זמינות בחנות האפליקציות.

גוגל מעריכה כי 10 מיליון דולר נגנבו ממפרסמים באמצעות הצפיות המזויפות של הבוטים בפרסומות. לעומת זאת, פירמת איתור ההונאות Pixalate, שגילתה חלק מההונאה המדוברת כבר בחודש יוני, מעריכה כי כל אחת מהאפליקציות שלקחו חלק בהונאה עשויה לעלות למפרסמים עד 75 מיליון דולר בשנה.