כך תמנעו מבוכות: הדרך החדשה למחוק היסטוריית חיפוש בגוגל

עד היום כדי לבצע מחיקה כזו מהשרתים של גוגל היה צורך לחפש היטב בהגדרות החשבון • כעת, גוגל תאפשר לעשות זאת דרך שירות החיפוש עצמו

גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK
גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK

גוגל הופכת את מחיקת היסטוריית החיפושים, שנשמרת באופן אוטומטי כשהמשתמש מחובר לחשבון גוגל, לפשוטה יותר. עד היום כדי לבצע מחיקה כזו מהשרתים של גוגל (בניגוד למחיקה מהדפדפן המקומי) היה צורך לחפש היטב בהגדרות של חשבון גוגל. כעת, גוגל תאפשר לעשות זאת דרך שירות החיפוש עצמו.

כדי לגשת לאופציה המהירה מהאתר במחשב יש ללחוץ על "הגדרות" בצד שמאל למטה. מהאתר במובייל יש ללחוץ על שלושת הקווים שמופיעים בפינה הימנית העליונה. לאחר מכן יש לבחור ב"הנתונים שלך בחיפוש Google". בעמוד שיפתח, תחת הכותרת "פעילות החיפוש שלך" מופיעות אפשרויות לצפות בפעילות החיפוש, וכן האפשרות למחוק אותה. בכרטיסיה "מחיקה של פעילות החיפוש" תוכלו לבחור בין מחיקה של פעילות החיפוש מהשעה האחרונה, לבין מחיקה של כל פעולות החיפוש.

בנוסף, גוגל מספקת כעת גישה מהירה לאפשרויות שליטה נוספות על הפרטיות כמו ביטול מודעות מותאמות אישית, או מניעה מאתרי ואפליקציות גוגל לשמור את פעילות המשתמש. ניתן להגיע לאפשרויות אלה בגלילה מטה של העמוד, תחת הכותרת "אמצעי בקרה לכלל המוצרים של Google".

השינויים כבר זמינים בחיפוש מהמחשב או בגרסת האתר במובייל, ולפי הפוסט שפרסמה גוגל, בשבועות הקרובים העדכונים יגיעו גם לגרסאות האפליקציה באנדרואיד ו-iOS. בנוסף ב-2019 גוגל תפשט את הגישה לאפשרויות השליטה בהגדרות הפרטיות גם בגוגל מאפס, ובהמשך בשירותים נוספים.