"הירידות יחלפו; השוק בארה"ב חזק משמעותית משאר השווקים"

דני ירדני, סמנכ"ל השקעות באלטשולר שחם: "אנחנו בנקודה שהשוק מחפש שיווי משקל חדש והוא יירגע ויחזור לעליות" • שמואל קצביאן, אסטרטג שווקים בבנק דיסקונט: "גל הירידות בשווקים עשוי לספק הזדמנויות השקעה טובות במניות או בנכסים מסויימים ברמת המיקרו"

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

"מה שיקבע את הטון בשוקי המניות בימים הקרובים זה הדוחות הכספיים של החברות שנגזרים מהמצב העולם - בארה"ב אומרים שממשיכים להעלות את הריבית כתוצאה מצמיחה מספיק טובה ומספיק חזקה. אם זה אכן יקרה אז נראה המשך שיפור בתוצאות הכספיות של החברות מה שמשפיע על התמחורים של המניות. אנחנו צופים שהדוחות הכספיים של החברות ייצאו בממוצע. הרווחים הם טובים, הצמיחה היא קיימת ולכן אנחנו בנקודה שהשוק מחפש שיווי משקל חדש והוא יירגע ויחזור לעליות". כך אומר דני ירדני, סמנכ"ל השקעות באלטשולר שחם, בשיחה עם "גלובס". 

אתמול נמשכה רכבת ההרים בוול סטריט ומדדי המניות ננעלו בעליות חדות של 1.6% עד 3%, יום לאחר שרשמו ירידות חדות. אולם לאחר המסחר פורסמו חברות מובילות, ביניהן אמזון ואלפאבית, תחזיות מאכזבות והיום צפויים מדדי המניות בארה"ב לרשום, שוב, ירידות חדות בפתיחת המסחר. 

"אנחנו בעיקר חושבים שהשוק בארה"ב שחזק משמעותית משאר השווקים בעולם הוא מקום טוב להיות בו מהסיבה הפשוטה שהכלכלה בארה"ב יותר טובה מבשאר העולם - הכלכלה צומחת, שכר העבודה השעתי ממשיך להשתפר ולכן אנחנו חושבים שזה נכון להשקיע בחברות האמריקאיות. כמו בהרבה מקרים אחרים מדובר בירידות שיחלפו והשווקים יירגעו".

עוד מציין ירדני כי "השוק כרגע חווה ירידות יחסית משמעותיות שנובעות בעיקר בגלל עליית הריבית בארה"ב וההתבטאויות של הנגיד האמריקאי בקשר להמשך העלאות הריבית, מה שגורם לזליגת כסף משווקי המניות לאג"חים הממשלתיות שזה תהליך טבעי. ברקע יש גם את מלחמת הסחר מול סין וההתבדלות של טראמפ מהעולם בכלל". 

בניגוד לירדני, מעריך שמואל קצביאן, אסטרטג שווקים בבנק דיסקונט, כי התנודתיות הגבוהה בשוק תמשיך ללוות אותנו גם בעתיד. "קיימת אי וודאות גבוהה כך שלצד מהלכי ירידות חדים שראינו לאחרונה יתכנו גם מהלכים חדים של עליות בשווקים. זאת בעיקר באם יהיו הודעות כמו רגיעה במתיחות הסחר בין ארה"ב לסין , מסר מרגיע ומרחיב מצד חברי הפד (לא יעלו ריבית באופן חד) , או אולי אפילו תוכנית פיסקלית חדשה של טרמאפ. במצבים אלו שוקי ההון עשויים לרשום עליות ואולי אפילו באופן ניכר. אולם עדיין נראה כי מהלכי עליות מתמשכים וחדים בסגנון שחוינו בשוק ב-2017 לא יהיו בקרוב".

קצביאן כותב עוד בסקירה שפרסם אתמול כי "נראה שבאופן כללי נדרשת זהירות וסלקטיביות גבוהה יותר בבחירת הנכסים בשוקי ההון. גל הירידות בשווקים עשוי לספק הזדמנויות השקעה טובות במניות או בנכסים מסויימים ברמת המיקרו, בעיקר לראייה לטווח הארוך יותר. בנוסף לכך ניתן לנקוט באסטרטגיה כללית של Long-Short . ההמלצה שלנו בתחילת אוקטובר ובראייה 3 חודשים קדימה היתה למשל לבצע Long על מדד הפוטסי 100 האנגלי, לצד ביצוע Short על מדד הניקיי ביפן. זאת תוך גידור חשיפת המט"ח למטבע האגלי או ליין ,גידור שעלותו ל-3 חודשים מתונה יחסית (כ-0.3% במעבר בין המטבעות). במצב מעין זה המשקיע לא חשוף לכיוון הכללי של השוק, אלא לפערי הביצועים בין המדדים השונים. אסטרטגיה מעין זו כבר הניבה תשואת אחזקה של כמעט 5% מאז ההמלצה ולהערכתנו זה לא סוף פסוק".