הפלסטינים מדווחים: הג'יהאד האסלמי הכריז על הפסקת אש

ארגון הג'יהאד האסלמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי, כך מדווחים מקורות פלסטינים • בשעות הצהריים מטוסי קרב של צה"ל תקפו שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הג'יהאד האסלמי הפלסטיני ברצועת עזה

גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל
גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום (שבת) כי ארגון הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש, שהושגה בתיווך מצרי.

בשעות הצהריים מטוסי קרב של צה"ל תקפו שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. עוד פורסם כי בין היתר, הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לרקטות שנשלחו לעבר יישובי הדרום.

סמוך לשעה 10:00 בבוקר נשמעה התרעת צבע אדום במועצה אזורית בשער הנגב ובעיר שדרות, מדובר צה"ל נמסר שהפרטים בבדיקה.

מערכת "כיפת ברזל" יירטה 11 רקטות, שתיים נפלו בשטח הרצועה והיתר נפלו בשטחים פתוחים. רסיסים נפלו בקיבוצי שער הנגב וצוותים סורקים אחר פגיעות גם בשדרות. היירוט האחרון בוצע סמוך לשעה 08:00, לאחר ששוגרה רקטה נוספת לעבר המועצה האזורית שער הנגב. שני בני אדם, נער בן 14 וגבר בן 53, נפצעו באורח קל מאוד במהלך ריצה למרחב המוגן. בנוסף אליהם, שבעה בני אדם לקו בחרדה בשדרות.

הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לחידוש הירי מהרצועה אמש והיום בבוקר. "לא נקבל את המשוואה לפיה יש הרג מהצד השני ושתיקה מהצד שלנו", אמרו. "נדבוק בהפסקת האש אם הצד השני יעשה זאת. נגיב על כל ירי". כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי מצרים מקיימת שיחות עם הג'יהאד האיסלאמי להחזרת השקט ברצועה.