התחממות היחסים עם עומאן: ישראל כ"ץ יבקר אצל הסולטן

שר התחבורה צפוי לטוס למדינה בשבוע הבא ולקחת חלק בכנס תחבורה בינלאומי• ביום חמישי האחרון ביקר ראש הממשלה נתניהו בעומאן ושהה בממלכה כאורח של הסולטן במשך 24 שעות

ישראל כץ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ישראל כץ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בעקבות נסיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעומאן, ביום חמישי האחרון, כעת נודע שגם גם שר התחבורה ישראל כ״ץ יצא בשבוע הבא לעומאן. השר כ״ץ יטול חלק בכנס תחבורה בינלאומי. לדברי דוברות המשרד, השר כ״ץ הוזמן באופן אישי על ידי מקבילו העומאני ומארגני הכנס בתחום התחבורה.

זוהי הפעם הראשונה ששר ישראלי מוזמן להשתתף בוועידה בינלאומית המתקיימת בעומאן. במרכז הביקור יציג השר כ״ץ בפני המארחים את יוזמתו המשותפת עם ראש הממשלה ״מסילות לשלום״ לחיבור מדינות המפרץ, לחיבור רכבתי של הים התיכון והמפרץ הערבי (המפרץ הפרסי) דרך ישראל כגשר יבשתי וירדן כהאב תחבורתי אזורי.

ביום ה׳ המריא נתניהו תחת איפול כבד ושהה בממלכה כאורח של הסולטן במשך 24 שעות. רק אחרי שנחת בישראל ביום שישי אחר הצהריים נודע כי נתניהו, מלווה בראש המוסד יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי תא״ל אבי בלוט קיימו 24 שעות של פגישות, ארוחות וצפייה בהופעת תרבות בעומאן.

יצוין שבין המדינות התקיימו יחסים חסויים לאורך השנים אולם הביקור הרשמי הגלוי האחרון היה של ראש הממשלה (אז) שמעון פרס בשנת 1996. יצחק רבין היה ראש הממשלה הראשון להגיע לביקור רשמי בממלכה בשנת 1994.

למחרת ביקור נתניהו בעומאן הפגישה והקשרים של הסולטן עם ישראל סוקרו בהרחבה בכלי התקשורת ובעיתונות המקומית.