עסקת 550 מיליון דולר: התעשייה האווירית תספק למדינה באסיה מערכות נ"מ

שם המדינה לא פורסם בהודעת תע"א אך על פי הערכות מדובר ככל הנראה בצבא היבשה של הודו • רק בשבוע שעבר חתמה תע"א על עסקה לסיפוק טילי ברק 8 להודו בהיקף של 777 מיליון דולר

מערכת לוכד שחקים / צילום: התעשייה האווירית
מערכת לוכד שחקים / צילום: התעשייה האווירית

בתעשייה האווירית הודיעו היום כי חתמו על עסקה בהיקף 550 מיליון דולר עם צבא יבשה של מדינה באסיה לאספקת מערכות נ"מ "לוכד שחקים".

שם המדינה לא פורסם בהודעת תע"א אך על פי הערכות מדובר ככל הנראה בצבא היבשה של הודו והעסקה תתנהל במשך כארבע שנים, במהלכה תעביר תע"א את מערכות "לוכד שחקים" ותחבר אותן למערכת הנשק המקומית.

מערכת "לוכד שחקים" היא מערכת בקרה ושליטה לירוט נ"מ, כאשר היא מתחברת למערכות נשק ותיקות, היא משדרגת אותן ומעלה את האפקטיביות והדיוק שלהן. "לוכד שחקים" כוללת מערכת שליטה ובקרה, חיישנים אלקטרו-אופטיים ומכ"מי חיפוש שפותחו בחברה הבת אלתא. 

המערכת שפיתחו בתע"א בשיתוף אלתא מספקת נתוני מטרה מדויקים עבור אמצעי היירוט ומנהלת את תהליך איתור האיום והירי בדרך בהתאם לסוג המטרה.

הודו מקיימת מערכת יחסים קרובה, הדוקה ואינטנסיבית ובמסגרתה היא חתמה בעבר עם חברות מישראל על שורה של עסקאות נשק בהיקפים משמעותיים, כמה מאות מיליוני דולרים כל אחת. נזכיר כי רק בשבוע שעבר חתמה תע"א על עסקת ענק בהודו לסיפוק טילי ברק 8 בהיקף של 777 מיליון דולר.

מבועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית נמסר כי "מדובר בפתרון ייחודי שפותח בתע"א על בסיס הדרישות המבצעיות של הלקוח ומביא לידי ביטוי את יכולותיה הנרחבות של תע"א בתחום היירוט וההגנה האווירית".