קרא: ישראל תמשיך לסייע לפלסטינים בתחומי הטלקומוניקציה

שר התקשורת איוב קרא נאם היום בכנס ה-ITU שמתקיים בדובאי והבטיח לסייע לפלסטינים בטכנולוגיות מתקדמות

שר התקשורת איוב קרא / צלם: תמר מצפי
שר התקשורת איוב קרא / צלם: תמר מצפי

שר התקשורת איוב קרא עומד בראש המשלחת הישראלית לכנס המפיצים ה-20 של איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי ה-ITU שמתקיים השנה בדובאי.

ישראל משתתפת בכנס באופן קבוע, תוך שנציגי משרד התקשורת מתחלקים ביניהם על-פי סדר הנושאים שעולים בוועידה. החשיבות מבחינת ישראל מרוכזת בסוגיות הקשורות לפלסטינים בעיקר בתחום התדרים, ולכן לשלב הדיונים שעשויים להתקבל בהם החלטות מהותיות לישראל יגיע מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן.

ITU היא סוכנות האו"ם המתמחה בטכנולוגיות מידע ומשמשת כסמכות המקצה ספקטרום רדיו עולמי ומסלולי ICT ותקשורת לוויין. לדברי המשרד, הסוכנות מפתחת את הסטנדרטים הטכניים המבטיחים רשתות וטכנולוגיה חלקה ושואפת לשפר את הנגישות לטכנולוגיות מידע ותקשורת לקהילות בכל רחבי העולם. 

בדברים שנשא בשפה הערבית בפני באי הכנס, דיבר השר קרא על החשיבות של הטכנולוגיה במציאות של ימינו ועל תפקידה החשוב בפיתוח כלכלות של מדינות. "ברצוני להודות לממשלת דובאי על האירוח ועל הכנסת האורחים החמה. אני מייחס לשלום ולדו-קיום בין אנשים עדיפות עליונה, בסופו של יום האנשים הם אלה העושים את השלום ומקרבים בין העמים. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקדם אפשרויות שעד היום נראו דמיוניות. אנו כמדינה נעשה ככל שאל ידינו, וכמובן באם התנאים יאפשרו זאת, לקדם את תחום הטלקומניקציה של שכנינו הפלסטינים".