למרות שחיקה בהכנסות: פריון נטוורק מגדילה רווחיות ומצמצמת את החוב

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-57.2 מיליון דולר - ירידה של 12% מהרבעון המקביל ו-9% מהרבעון הקודם • המנכ"ל דורון גרסטל: "מאמצינו לחיזוק המאזן הביאו ברבעון להשגת יעד חשוב, כשיתרת המזומנים שלנו עקפה את החוב לראשונה זה 4 שנים" • פריון נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי שוק של 79 מיליון דולר, לאחר ירידה של כ-4% במניה בשנה האחרונה

חברת האינטרנט  פריון נטוורק   ממשיכה בצמצום החוב ובשיפור הרווח הנקי שלה, גם על רקע השחיקה בשורת ההכנסות. החברה פרסמה היום (ה') את דוחות הרבעון השלישי, בהם רשמה הכנסות של 57.2 מיליון דולר, רווח נקי חשבונאי (GAAP) בסך 2.2 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, בסך 4.3 מיליון דולר.

פריון מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. החברה התמקדה בעבר בתחום החיפוש באינטרנט, תחום שנשחק בשנים האחרונות, וכדי לפצות על השחיקה היא נכנסה לתחום הפרסום הדיגיטלי, באמצעות רכישת חברת אנדרטון.

עם זאת, תוצאות הרבעון השלישי מצביעות על קשיים גם בשוק החדש יותר, לצד המשך הירידה הצפויה בשוק המסורתי שלה. הכנסות החברה מפרסום ירדו ב-17% בהשוואה לרבעון המקביל וב-21% בהשוואה לרבעון הקודם, והסתכמו ב-26.2 מיליון דולר. במקביל, ההכנסות מחיפוש ירדו ב-7% ביחס לרבעון המקביל אך עלו ב-4.6% מהרבעון הקודם, לרמה של 31 מיליון דולר, כלומר 54% מהכנסות החברה ברבעון.

תוצאות הרבעון של פריון
 תוצאות הרבעון של פריון

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון, הסביר את הירידה בפרסום בכך שיחד עם ההתקדמות בסביבת הפרסום הפרוגרמטי (מערכות אוטומטיות לרכישת מודעות על בסיס יעדי פרסום והתנהגות גולשים), החברה מתמודדת עדיין מול מחסור בזמינות למקומות פרסום איכותיים העונים על הביקוש למודעות הייחודיות של אנדרטון. "אנו עובדים עם השחקנים המובילים בתחום הפרוגרמטי במטרה לצמצם פער זה ואני משוכנע שנראה שיפור ביחידות הפרסום הפרוגרמטיות ב-2019, שיגדיל את הזמינות למקומות פרסום ואת ההכנסות מתחום זה".

סך ההכנסות הסתכם כאמור ב-57.2 מיליון דולר, ירידה של 12.1% מהרבעון המקביל ושל כ-9% מהרבעון הקודם. בשלושת הרבעונים הראשונים ההכנסות הגיעו ל-181 מיליון דולר, ירידה של 8% מהתקופה המקבילה. בתקופה זו הסתכם הרווח הנקי GAAP ב-3.2 מליון דולר, לעומת הפסד נקי של 35.5 מיליון דולר אשתקד שנבע בין היתר מירידת ערך שנרשמה בגין עסקי אנדרטון. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-12 מיליון דולר, עלייה של 8.4% מהתקופה המקבילה, כאשר הרווח הנקי הרבעוני Non-GAAP עמד על 4.3 מיליון דולר, עלייה של 4.3% מהרבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-11 מיליון דולר ומתחילת השנה הוא הגיע ל-28.5 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו בקופת החברה 40.9 מיליון דולר, והחוב במאזנה הסתכם ב-39.7 מיליון דולר. על כך אמר גרסטל כי "מאמצינו לחיזוק מאזן החברה הביאו ברבעון השלישי להשגת יעד חשוב, כשיתרת המזומנים שלנו עקפה את החוב, לראשונה מזה ארבע שנים. מתחילת השנה, הצטמצם חובה של פריון ב-21 מיליון דולר. תזרים המזומנים התפעולי החזק, הגידול ב-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם והשיפור במבנה ההוצאות, מאפשרים לנו להמשיך לשלב הבא במימוש התפנית העסקית ואסטרטגיית הצמיחה".

פריון מאשררת את תחזית ה-EBITDA השנתית שלה ומצפה לסיים את 2018 עם EBITDA של 29-32 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים ה-EBITDA הסתכם ב-18.1 מיליון דולר. שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובת"א הוא 79 מיליון דולר לאחר ירידה של כ-4% שרשמה מניית החברה בשנה האחרונה.