לנהל את הרכב האוטונומי: הסטארט-אפ NoTraffic גייס 3.2 מיליון דולר

החברה מפתחת טכנולוגיה לניהול חכם של תחבורה בסביבה אורבאנית • תתחיל בקרוב בניסויים בארה"ב

מכונית אוטונומית
מכונית אוטונומית

חברת הסטארט-אפ הישראלית NoTraffic, המפתחת פלטפורמת IoT לתקשורת בין כלי רכב לתשתית (V2I), הודיעה היום (ב') על השלמת סבב גיוס סיד בסך 3.2 מיליון דולר בהובלת קרן לול ונצ'רס, ומשקיעים נוספים, ביניהם נקסט גיר ונצ'רס שבשליטת קבוצת מאיר, נורת' פירסט ונצ'רס, רקאנטי ואורי רובין (משקיעים פרטיים). הכספים צפויים לשמש את החברה להרחבת פיתוח המוצר ותחילת ניסויים בארה"ב וכן לגיוס עובדים נוספים. החברה פרטית והוקמה ב- 2017 על ידי שלושה שותפים: אוריאל כץ (CTO) אור סלע (VP R&D) וטל קרייזלר (CEO).

תחילת הניסויים בכלי רכב אוטונומיים בערים מסביב לעולם, דוחפת ערים לחפש אחר תשתיות כבישים מתקדמות אשר יאפשרו לעיר ליהנות מהיתרונות של כלי רכב אוטונומיים, תוך כדי שיפור מערכות ניהול התנועה הקיימות. אולם עדיין לא קיים סטנדרט בתחום המגדיר כיצד צריכות ערים להיערך לעולם אוטונומי מבחינת מערכות התשתיות. NoTraffic שהינה מחלוצות התחום, שואפת לספק לערים פתרון באמצעות פלטפורמת IoT מתקדמת לניהול תנועה בסביבה אורבנית, המבוססת על שילוב מידע הנאסף באמצעות תקשורת בין כלי רכב לתשתית (V2I) ומידע מחיישנים חכמים הנפרסים בצמתים מרומזרים ובנקודות קונפליקט בכביש.

המערכת מבוססת על אלגוריתמי בינה מלאכותית (AI) מתקדמים שמזהים, מסווגים ועוקבים אחר כלל משתמשי הדרך, לרבות הולכי רגל, ומשערכים את זמן הגעתם לצומת. בהתאם למידע הנאסף, המערכת מייעלת את תזמוני הרמזורים על מנת למקסם את זרימת התנועה ולהפחית עומסים, לתעדף סוגים שונים של כלי רכב, ולמנוע תאונות. מהחברה נמסר כי המערכת שלה כבר מותקנת במספר מוקדים בקליפורניה כחלק מסדרה של ניסויים, ובחודשים הקרובים תתרחב למספר מדינות נוספות בארה"ב, ביניהן: אריזונה, אוהיו, ווי'רג'יניה. המערכת צפויה להיפרס במספר צמתים בערים כפיילוט, ובהדרגה תעבור לפריסה רחבה.

לדברי החברה פריסת המערכת משדרגת את מערכות ניהול התנועה הקיימות, ומכינה את התשתית לעולם המחובר והאוטונומי תוך מספר שעות בלבד, תוך כדי הפחתה משמעותית של הוצאות ערים על מערכות ניהול תנועה קיימות.