עלייתם של המרכזים המסחריים: אפיק ההשקעה האטרקטיבי שלא הכרתם

כיצד הפכו המרכזים המסחריים לאחד הסודות השמורים של עולם ההשקעות בנדל"ן ואיך גם אתם יכולים ליהנות מהם? בואו לגלות את אפיק ההשקעה האטרקטיבי שאתם לא מכירים

invo - הזדמנויות השקעה. צילום: shutterstock

נכתב בשיתוף invo הזדמנויות השקעה

מרבית הישראלים עדיין רואים ברכישת דירה את אפיק ההשקעה העיקרי בנדל"ן אבל יותר ויותר אנשים החלו לגלות את קרנות ההשקעה בנדל"ן, שמאפשרות לציבור הרחב להצטרף כמשקיעים לפרויקטים איכותיים מבלי לרכוש נכס ולמשכן את העתיד הכלכלי. אבל זה לא הכל, כי מלבד העובדה שקרנות ההשקעה מציעות פרויקטים המסתיימים לרוב תוך פרק זמן קצר, הן גם מציעות מגוון אפיקי השקעה כדאיים שמרבית הציבור כלל לא היה מודע אליהם.

בחודשים האחרונים ניצבת בפני הישראלים אפשרות בחירה בין השקעה בפרויקטים למטרות דיור, כבנייני מגורים או מעונות סטודנטים לבין אפיק הנדל"ן מסחרי שכולל בתוכו מתחמי עבודה, קניונים ומרכזים מסחריים שנחשבים אטרקטיביים למדי, על אף הדיווחים המוקדמים על מותם.

אמנם כותרות העיתונים והמגזינים הכלכליים ברחבי העולם עמוסים בדיווחים על סוף עידן הקניונים והחנויות הפיזיות, שהפכו כתוצאה מהתרחבות מגמת הקניות באינטרנט ל"פילים לבנים", ריקים מחנויות ומקהל, אבל ייתכן מאוד שכלי התקשורת ממהרים לחרוץ את גורל המרכזים המסחריים.

שימו לב לנתונים הבאים: ההערכות בענף הנדל"ן מדברות על כך שבארה"ב בלבד ישנם כ-115 אלף מרכזים מסחריים פתוחים ועוד עשרות אלפי מרכזי קניות עירוניים שנהנים מצמיחה בתפוסה ובמכירות. לפי הערכות, מגמה זו רק הולכת ומתחזקת.

כדי שגם אתם תוכלו להבדיל בין מרכז קניות מצליח לכזה שסובל מקשיים, וחשוב מכך, תוכלו לדעת היכן להשקיע את כספכם בתבונה, החלטנו לעשות לכם קצת סדר.

לא רק חנויות מסחריות

תופעת הקניות ברשת פגעה בעיקר בעולם מוצרי הצריכה, בדגש על תעשיית האופנה, הצעצועים והגאדג'טים. פריטים אלו, שהיו ליבם של הקניונים, מוצעים לרכישה בקלות ובלחיצת כפתור אחת באתרי הקניות ועבור רבים אין צורך לצאת מהבית עבורם.

בעוד הקניונים הפכו לפחות נחוצים עבור מרבית הציבור, המרכזים המסחריים דווקא רלוונטיים מתמיד, ויש לכך כמה סיבות. המרכזים המסחריים מציעים למבקרים בהם שירותי לייף-סטייל כגון מכוני כושר וספא, בתי קולנוע, ומסעדות ולצידם אף שירותים חיוניים כמוקדי רפואה, מעונות יום לילדים תחנות דלק וכדומה. כל אלו שמרו על זרם מבקרים קבוע ומגוון במרכזים המסחריים שאף הולך ומתגבר לאחרונה לאור אופיים של השירותים המוצעים בו. רק חשבו לרגע כמה פעמים יוצא לכם לבקר במעון היום שבחרתם לילדכם או בחדר הכושר, שלא לדבר על תחנת הדלק.

אז נכון, קניונים רבים נפגעו ממגמת הקניות ברשת ואבל זה ממש לא מעיד על סופם של המרכזים המסחריים, להיפך. כדי שתוכלו להבחין בין מרכז מסחרי מצליח לקניון שסובל מקשיים וחשוב מכך לבחור את ההשקעה שמתאימה לכם מתוך ידיעה מלאה והבנה הקפידו לבחון את הפרמטרים הבאים:

  • תמהיל השוכרים: האם במרכז המסחרי רק חנויות בגדים וצעצועים או שישנם גם שירותים שלא ניתן לצרוך באמצעות האינטרנט?
  • מיקום הנכס המסחרי: האם המרכז המסחרי נמצא במיקום אסטרטגי, בסמוך לבתי מגורים ולצירי תנועה מרכזיים שהופכים אותו לנגיש?
  • מהי החשיפה היומית של הנכס למבקרים: מהי כמות האוכלוסייה שנחשפת למרכז המסחרי מדי יום, האם גבוהה או נמוכה?
  • האם הנכס מחזיק את עצמו? האם השכירות שמשלמים השוכרים מכסה את העלויות השוטפות של המרכז המסחרי, או שהמפעילים נאלצים להכניס את היד לכיסם?

זכרו, השקעה טובה צריכה להיות השקעה שמתאימה לרצונות שלכם ולמצבכם הכלכלי הנוכחי. אל תפסלו הזדמנויות השקעה רק כי "קראתם" או "אמרו לכם" שהמרכזים המסחריים מתו. אם תבדקו לעומק, אולי תופתעו לגלות שהם בדיוק ההשקעה שחיפשתם.

 

ההשקעה מוצעת באמצעות שותפות ייעודית (אינבו דלרן אל פי), על פי תשקיף.
המידע והנתונים בפרסום הינם תמצית מן התשקיף אשר פורסם לציבור באתר ההפצה של רשות ניירות ערך (מגנ"א) ואינו מהווה תחליף לעיון בתשקיף. המידע אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות ערך של החברה או הזמנה לקבלת הצעות כאמור. ההשקעה טומנת בחובה סיכויים, כמו גם סיכונים בקשר עם כספי ההשקעה, לפרטים בדבר גורמי הסיכון ראו סעיף 7.23 לתשקיף.
אין באמור לעיל משום הבטחת תשואה כלשהי.

פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי והוא אינו מהווה כל תחליף לקבלת ייעוץ פרטני מקצועי .