מנכ"ל אינטרנט זהב: "אין היגיון למכור כעת מניות בי-קום בשוק"

באסיפת מחזיקי האג"ח שיזמה אינטרנט זהב דיווחו דורון תורג'מן, מנכ"ל החברה, ועמי ברלב, יו"ר הדירקטוריון, על תהליך תחרותי מתקדם למכירת השליטה בביקום, בליווי בנקאי ההשקעות • לדברי תורג'מן, גם בהינתן תרחיש קיצון, אינטרנט זהב תוכל בכל מקרה לשרת את חובותיה לפחות עד לחודש ספטמבר 2020

אסיפת מחזיקי אגרות החוב של אינטרנט זהב הסתיימה היום (ד') לפני דקות, במסגרתה ניתן עדכון שוטף אודות תהליך מכירת חברת הבת בי קומיוניקיישנס (ביקום) וכן עודכנו המחזיקים אודות הנתונים הפיננסיים של אינטרנט זהב. מדובר באספת עדכון שנערכה ביוזמת החברה.

לאחר הורדת הדירוג מצד מידרוג באוקטובר האחרון, לוח הזמנים למכירת חלקה של אינטרנט זהב בביקום מתהדק. במארס 2019 יוותרו בקופתה של אינטרנט זהב מזומנים בסך 100 מיליון שקל, ובחברה מאמינים כי מכירת ביקום תתבצע עד חודש מארס הקרוב. במסגרת האספה דיווחו דורון תורג'מן, מנכ"ל החברה, ועמי ברלב, יו"ר הדירקטוריון, על תהליך תחרותי מתקדם למכירת השליטה בביקום, בליווי בנקאי ההשקעות.

לדברי תורג'מן, החברה פנתה בשבועיים האחרונים לעשרות משקיעים רלוונטיים בארץ ובעולם ובמקביל התקשרה עם בנקי ההשקעות אופנהיימר ומגדל שוקי הון, אשר החלו לפעול באופן אינטנסיבי מול המשקיעים השונים על מנת לקדם את התהליך באופן מהיר ביותר, ועל מנת להגיע לתוצאה הכלכלית הרצויה לטובת מחזיקי אגרות החוב ובעלי המניות. לדבריו, המטרה היא לקיים הליך בעל מאפיינים תחרותיים תוך שימור על הגמישות של החברה ועל לוחות זמנים קצרים באופן יחסי כאשר הכוונה היא לסיימו עד לרבעון הראשון של שנת 2019. תורג'מן אמר כי כבר קיימים מספר גופים איכותיים בחדר המידע שנמצאים עמוק בתוך התהליך.

תורג'מן סקר את הנתונים הפיננסיים של אינטרנט זהב והצביע על כך כי גם בהנחת כל תרחיש קיצון (ללא מימוש אופציות פרטיות שנמצאות מחוץ לכסף במחיר 11 שקלים, אין חלוקות דיבידנד בשנה הקרובה מביקום, ואין מחזור חוב בשנים הקרובות באינטרנט זהב). לדבריו, אינטרנט זהב תוכל בכל מקרה לשרת את חובותיה לפחות עד לחודש ספטמבר 2020. יתרות נזילות של אינטרנט זהב עומדות כיום על כ-142 מיליון שקלים, מספיקות לשנתיים, והשווי הסחיר של חלק אינטרנט זהב במניות ביקום הנו כ-680 מיליון שקל. החוב הפיננסי נטו שכולו כלפי מחזיקי האג"ח עומד על כ-580 מיליון שקל.

תורג'מן הצביע על כך שה-NAV של החברה חיובי הן בחישוב שנגזר משוויין הסחיר של מניות ביקום והן מחישוב NAV כלכלי על בזק וציין שלעמדת החברה היא עומדת בקלות גם בשני מבדקי הפירעון הנדרשים הנוספים, מבחן הנזילות שנה קדימה ומבחן תזרימי ה-DCF. תורג'מן התייחס לשאלות המחזיקים בנוגע להורדת הדירוג האחרונה וציין כי למרות הדירוג האחרון, מידרוג בדוח מטעמה בחנה את שיעור ההשבה למחזיקי אגרות החוב ולהערכתה, שיעור השבה עומד סביב 100% וזאת בהתחשב בבכירות של מחזיקי אגרות החוב, בהיעדר נושים פיננסיים אחרים בחברה, בהיעדר שעבודים על נכסי החברה, בשווי הסחיר של מניות ביקום לאחר בחינת רגישות, בהוצאות הפעלה וביתרות הנזילות שבקופת החברה.

"ניתן יהיה להשיג פרמיה על השוק"

לטענת תורג'מן לא חל שינוי משמעותי במצב החברה בין 19 במרץ 2018 בו דורגה A3 על ידי מידרוג להיום בו היא מדורגת 5 נוצ'ים פחות ולא ברור לו כלל עוצמת הורדות הדירוג שנעשתה. לדבריו מחיר מנית בזק היה דומה במארס 18 לזה של היום (4.26 היום לעומת 4.23 מתואם דיבידנד ב 19 במרץ 2018), החוב נטו של אינטרנט זהב ירד כתוצאה מההנפקה שנעשתה ביוני 18 ביחס למרץ בכ-80 מיליון שקל, ואף חוב ביקום נמוך היום ממה שהיה במרץ 18 בעת קבלת הדירוג A3 על ידי מידרוג. תורג'מן הלין כי למרות השיפור המעשי בשלושת הפרמטרים הללו והעובדה שהחברה כיום בעיצומו של תהליך מכירת ביקום שהוא למעשה מקור סילוק החוב, לעומת אי הוודאות ששררה במרץ, עדיין החליטה חברת הדירוג על ההורדה המשמעותית בדירוג.

לשאלת מחזיקי אגרות החוב בנוגע לאפשרות ביצוע הנפקה נוספת של מניות באינטרנט זהב או לחילופין מכירה כעת של מניות ביקום, ענה תורג'מן כי אינו חושב שזה נכון לעשות מהלך אקוויטי כעת באמצע הליך באינטרנט זהב, ובטח אין שום הגיון למכור מניות של ביקום כעת במחיר שוק בזמן שמתנהל הליך בו קיימת לחברה אמונה גבוהה כי ניתן יהיה להשיג פרמיה על השוק ולהשיא ערך לציבור. תורג'מן הבהיר למחזיקים שתהליך מכירה נכון ואיכותי יושג רק תחת מבנה עבודה של שקט תעשייתי שיאפשר סגירה מהירה ללא מהמורות.

מחזיקי אגרות החוב הבהירו את ציפייתם המפורשת לסיום העסקה בלוחות הזמנים שנקבעו וחלקם אף דרשו פניה רשמית לבנקים שהם בעלי השליטה ביורוקום כיום להזרמת הון נוספת ומידית. באסיפת עדכון המחזיקים השתתפו גופים מוסדיים, ביניהם ילין לפידות, מור, איילים, מגדל שוקי הון, הראל והלמן אלדובי, וכן מספר גופי נוסטרו ומחזיקים פרטיים. למחזיקי האג"ח הצטרפו בפגישה נאמן סדרות האג"ח של אינטרנט זהב יוסי רזניק ועורך הדין עדי פיגל המייצג אותם.