ועדת האיתור המליצה פה אחד: מינוי אמיר אסרף למנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית

אמיר אסרף (43) מכהן כיום כסמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל • אסרף נבחר על ידי ועדת האיתור, בעקבות דיון נוסף שערכה הועדה ולאחר שנמצא כמועמד המתאים ביותר מבין כל המועמדים שהופיעו בפניה

אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית / צילום: צילום: נתיבי ישראל
אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית / צילום: צילום: נתיבי ישראל

ועדת האיתור לבחירת מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה המליצה היום פה אחד לשר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ לבחור באמיר אסרף למנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

המנהל הקודם של הרשות, מאיר חן, עזב את תפקידו כבר לפני שנה, אך מחליפו הוכרז רשמית כאמור רק היום. מי שניהל בפועל את הרשות במהלך השנה האחרונה היא מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר.

אמיר אסרף (43) מכהן כיום כסמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל. אסרף שימש בשורה ארוכה של תפקידי מפתח בתחום התחבורה, במשרד האוצר ובחברת נתיבי ישראל.

לאסרף ניסיון מוכח בפיתוח וקידום תשתיות תחבורה ומערכות הסעת המונים, וכן היכרות עמוקה וניסיון רב מול מפעילי התחבורה הציבורית בישראל, בהיבטים של תכנון, תקצוב ותפעול.

אסרף נבחר על ידי ועדת האיתור, בעקבות דיון נוסף שערכה הועדה ולאחר שנמצא כמועמד המתאים ביותר מבין כל המועמדים שהופיעו בפניה.

הרשות הוקמה לפני 4 שנים במטרה לתכנן ולשפר את רמת התחבורה הציבורית בישראל שכידוע סובלת משירות לקוי בשל שלל סיבות.

התפקיד של הרשות הוא בעל חשיבות לאומית למשק, ומי שאמון על ניהולה אחראי על ניתוב תקציבי-עתק של למעלה מ-7 מיליארד שקל, כשליש מהתקציב השנתי של משרד התחבורה.