משרד התקשורת לבזק: כל אופציות ההפרדה המבנית בבחינה

חברת בזק הודיעה לבורסה על כך שקבלה ממשרד התקשורת מכתב המדבר על כך שהוא בוחן את כל האופציות בנושא ההפרדה המבנית הנוהגת בקבוצת בזק • במכתב של בזק לבורסה ובהודעת המשרד אין שום תוכן ממשי ונראה שמדובר בדיווח טכני בלבד

חברת בזק הודיעה לבורסה על כך שקבלה ממשרד התקשורת מכתב המדבר על כך שהוא בוחן את כל האופציות בנושא ההפרדה המבנית הנוהגת בקבוצת בזק. ככל הנראה המכתב של המשרד בא על רקע הדיונים המתקיימים בין המשרד ובין בזק סביב הסוגיות של השינויים הארגוניים הצפויים בקבוצה. במכתב של בזק לבורסה ובהודעת המשרד אין שום תוכן ממשי ונראה שמדובר בדיווח טכני בלבד.

בזק מבקשת לבטל את ההפרדה המבנית אך היא גם מבקשת לאפשר לה לייצר סינרגיות בין החברות בנות בזק בינלאומי, פלאפון ו - yes, ולעגן אותם לכדי יישות משפטית אחת.

מבחינה מהותית ההודעה של בזק אין בה שום דבר חדש וגם מבחינת הודעת המשרד, שכן מסתבר שבזק היא זו שביקשה מהמשרד הבהרות בנוגע לסוגיות ההפרדה המבנית ולכן יצא המכתב.

המציאות כרגע היא שהצוות המשותף למשרד האוצר ולמשרד התקשורת שעובד על ביטול ההפרדה המבנית ממשיך בעבודתו וכל האופציות נמצאות על השולחן מבחינתו לגבי ההפרדה בבזק ובהוט כאחד. מהבחינה הזו אין חדש כרגע והעבודה ממשיכה כרגיל. מאידך, הסיכוי שההפרדה המבנית בבזק תבוטל בשלב הנוכחי הוא נמוך, כפי שכבר אמר לאחרונה מספר פעמים מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן.

אחד הנושאים שמעיבים על ביטול ההפרדה היא העובדה שהחברה נמצאת בהפרה של הרישיון שלה בגלל שהיא טרם הקצתה את רשת הטלפוניה שלה לשימוש מתחרותיה (טלפוניה סיטונאית), אלא הקצתה אותה בשיטה שונה מזו שהמשרד דרש. חשוב להדגיש שגם אם בזק הייתה מיישמת טלפוניה סיטונאית כמו שהמשרד דורש, גם אז אין כל ודאות שההפרדה בבזק הייתה מתבטלת.

עבור בזק ביטול ההפרדה המבנית הוא לא רק אסטרטגי ומהותי, אלא הוא קשור לכך שהחברה שילמה כחצי מיליארד שקל למס הכנסה כדי שתוכל לקזז את הפסדי yes אך הדבר מותנה בביטול ההפרדה המבנית. לדברי החברה היא "בוחנת את הודעת משרד התקשורת, בין היתר בשים לב לרישום נכס מס נדחה בסך של כ - 1.166 מיליארד שקלים בגין הפסדים מועברים לצורכי מס בחברת yes".