אמזון: למרות הביקורת, נמשיך לספק תוכנת זיהוי פנים לרשויות החוק

מנכ"ל חטיבת הענן של אמזון AWS אנדרו ג'סי נשאל בפגישה מה נעשה בתגובה לדאגות שהביעו עובדי החברה וארגוני זכויות אזרח לגבי המכירה של תוכנות זיהוי פנים לממשלות ומשטרות

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

מנכ"ל חטיבת הענן של אמזון AWS אנדרו ג'סי אמר לעובדי אמזון בפגישה שנערכה במהלך סוף השבוע כי החברה תמשיך לספק את תוכנת זיהוי הפנים שלה, Rekognition לרשויות חוק בארה"ב, למרות הביקורת שהדבר עורר, כך לפי דיווח באתר גיזמודו.

לפי דיווחים, כשג'סי נשאל בפגישה מה נעשה בתגובה לדאגות שהביעו עובדי החברה וארגוני זכויות אזרח לגבי המכירה של תוכנות זיהוי פנים לממשלות ומשטרות, ג'סי אמר כי "יש לנו מעל 500 אלף עובדים באמזון, זה ברור שלאנשים יהיה מגוון רחב של דעות, וזה נהדר. אבל אנחנו מרגישים מצוין לגבי הערך שמערכת רקוגנישן מספקת ללקוחות שלנו מכל הסוגים, בין אם מדובר ברשויות החוק או בלקוחות מתעשיות אחרות. אנחנו רואים את זה בערך שאנשים מקבלים אפילו אחרי שימוש של שנה בלבד בשירות".

בהמשך, ג'סי הצביע על השימושים החיוביים המערכת ואמר כי "ברקוגנישן השתמשו כדי לעצור סחר בבני אדם, לאחד ילדים נעדרים עם הוריהם, וכדי למנוע גניבות. כמובן שכמו עם כל טכנולוגיה, חייבים לוודא שמשתמשים בה באחריות. לא נרצה להיפטר לחלוטין מטכנולוגיה מסוימת, אלא לוודא שאנשים משתמשים בה באחריות. אם אנשים יפרו את תנאי השימוש שלנו או יפרו זכויות חוקתיות, הם לא יוכלו להשתמש בשירות יותר. אני גם חושב שבדמוקרטיה, זה לרוב תפקיד הממשלה לקבוע את הכללים לשימוש בטכנולוגיה מסוימת. כשזה יקרה, אנחנו נציית גם להם" סיכם. מאמזון לא נמסרה תגובה לדיווחים.

רקוגנישן נמצאת בשימוש של רשויות חוק בפלורידה ואורגון, ולאחרונה פורסם שאמזון גם נפגשה עם רשות ההגירה האמריקאית שהתעניינה בתוכנה. ארגון זכויות האזרח האמריקאי (The American Civil Liberties Union) בחן את המערכת בקיץ, ופרסם דו"ח לפיו היא מבצעת טעויות רבות בזיהוי חשודים.