מנכ"לית משרד התחבורה: "חריש היא בכייה לדורות, העיר תוכננה ללא תשתית תחב"צ"

בכנס נדל"ן לרגל 70 שנות בנייה ותשתיות אמרה יו"ר מינהל התכנון דלית זילבר כי בשנת 2040 יידרשו 2.4 מיליון יחידות דיור • זאב ביילסקי: מי שחושב שהוא יעכב בנייה במשך 7 שנים טועה"

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה / צילום: ענבל מרמרי
קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה / צילום: ענבל מרמרי

"מי שחושב שהוא יעכב פרויקטים 5 ו-7 שנים הוא טועה" כך אמר יו"ר מטה הדיור זאב ביילסקי בכנס נדל"ן לרגל 70 שנות בנייה ותשתיות שמקיים מרכז הנדל"ן בשיתוף "ידיעות אחרונות" בראשון לציון. "מדינת ישראל עברה לשלב חדש. צריך לאשר פה בתוך 10 שנים 1.5 דירות חדשות".

את הדברים אמר ביילסקי על רקע סקירה שנתנה ראש מינהל התכנון במשרד האוצר דלית זילבר, על היקפי יחידות הדיור הנדרשות בעשורים הקרובים: "מינהל התכנון עבר לשלב הבא" אמרה זילבר. "גמרנו לכבות שריפות. אישרנו 127 אלף יחידיות שנה שעברה והשנה כמעט 150 אלף יחידות דיור, הן בהתחדשות עירונית, והן בתוכניות חדושת, גם בדרום וגם בצפון, וגם בהסדרה של ישובי מיעוטים. הכמויות הן כמויות שלא היו, והכל נובע מהתוכנית אסטרטגית לשנת 2040, אז נזדקק ל- 2.6 מיליון יחידות דיור מאושרות מתוך כוונה לבנות 1.5 מיליון יחידות דיור חדשות. אנחנו אחראים על מתן תשתית סטטוטורית ליחידות הדיור הנדרשות אישור.

"אנחנו בוחנים גם את כל התעסוקה המאושרת היום בארץ, היכן נכון לעשות אזורי תעסוקה משותפים, כשברור היום לכולם שנושא התשתיות הוא דרמה. אנחנו חייבים לדעת כמה מים צריך, אפה יהיה הביוב, כי היום כולם זוללי שטחים וצריך לאשר את השטחים האלה. אנחנו עושים היום 126 תוכניות מתאריות לכלל הישובים ובוחנים האם הן מתאימות להתחדשות עירונית ולתחבורה ציבורית. גם נושא התחבורה הציבורית היום הוא דרמה. בכל מה שקשור לתחבורה אנחנו בדיליי". בהקשר התחבורה אמרה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר כי "חריש למשל היא בכייה לדורות מאחר והעיר תוכננה ללא תשתית תחבורתית ראויה".

ביילסקי התייחס גם לתוכנית מחיר למשתכן והביקורת שמושמעת כנגדה ואמר: "פעם ראשונה בא שר אוצר ועשה תוכנית לכל מי שחסר דיור במדינה כדי שיוכל להיות בעלים של דירה בהנחה. 130 אלף איש נרשמו לתוכנית ו-62 אלף איש הוגרלו. מתוכן 20 אלף יחידות דיור בבנייה וחלק מהדירות כבר נמסרו. הקבלנים שבונים את הפרויקטים יודעים מצוין שסטנדרט הבנייה של דירות מחיר למשתכן הוא זהה בדיוק לדירות בכל פרויקט אחר. מישהו צריך לדבר בשם אותם אנשים שפעם הדירה היתה רחוקה מהם, והיום בטווח הקרוב יוכלו להיות בעלים של דירה".

בתגובה לדבריה של מנכל"ית משרד התחבורה, קרן טרנר, אומרים בחריש כי הם שמחים שסוף סוף הבינו במשרד התחבורה את חשיבות הנושא ומקווים כי ירתמו לפתור את נושא החיבור לכביש 6 הגישה בתחבורה ציבורית לעיר והסטת נתיב הרכבת לתוך העיר.

בחריש מציינים בסיפוק כי שר התחבורה ישראל כץ הודיע במהלך כנס הנדל"ן לראש המועצה של חריש יצחק קשת כי יגיע לחריש ויבחן לעומק את הסוגיה והפתרונות האפשריים לה.

יצחק קשת: "אין ספק שלחריש יש פוטנציאל אדיר בשוק הנדל"ן ופתרון הבעיות בתחבורה הציבורית, הסטת נתיב הרכבת לתוך העיר ובחיבור לכביש 6 צריך לבוא בהקדם האפשרי. אני סומך על שר התחבורה שיכנס לעובי הקורה ויביא לחריש את הבשורה שכל התושבים מחכים לה". 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988