רבעון לא מתוק לגלוברנדס: שינויי מט"ח הגדילו את עלות המכירות; מחלקת דיבידנד של 30 מיליון שקל

המכירות של מפיצת הסיגריות והממתקים לאחר ניכוי מסי קנייה טיפסו ב-8% ל-121 מיליון שקל • הרווח הגולמי הרבעוני נשחק ב-4% ל-43 מיליון שקל, והרווח התפעולי הרבעוני ירד ב-8% ועמד על פחות מ-25 מיליון שקל

סיגריות המופצות ע"י גלוברנדס בישראל / צילום: Shutterstock
סיגריות המופצות ע"י גלוברנדס בישראל / צילום: Shutterstock

מפיצת הסיגריות והממתקים גלוברנדס סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה מתונה כ-1% בהכנסותיה, שהגיעו ל-573 מיליון שקל, והמכירות שלה לאחר ניכוי מסי קנייה טיפסו בכ-8% ל-121 מיליון שקל.

ואולם, בסיכום רבעוני גלוברנדס  מעדכנת כי נפגעה משינויי מט"ח שהגדילו את עלות המכירות שלה, כך שהרווח הגולמי הרבעוני נשחק ב-4% ל-43 מיליון שקל, והרווח התפעולי הרבעוני ירד ב-8% ועמד על פחות מ-25 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון של גלוברנדס
 תוצאות הרבעון של גלוברנדס

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני של גלוברנדס, הנמצאת בשליטת היו"ר ירון גזית וחברת פישמן רשתות, התכווץ ב-13% והסתכם בכ-18 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מניית גלוברנדס מגיבה היום בחיוב לתוצאות, ולאחריהן נסחרת מניית החברה בשווי של כ-630 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים הכנסותיה של גלוברנדס נותרו ללא שינוי, ברמה שהתקרבה ל-1.7 מיליארד שקל, וההכנסות בניכוי מסי קנייה התחזקו בכ-2% והגיעו ל-353 מיליון שקל. אולם, גם בתקופה זו סבלה החברה, המנוהלת על-ידי גדי נצר, מהשפעות מט"ח שליליות, כך שהרווח הגולמי שלה נותר ללא שינוי. הרווח התפעולי של גלוברנדס לתקופה זו ירד בכ-5% ועמד על כ-71 מיליון שקל והרווח הנקי עלה בכ-2% ל-54 מיליון שקל.

בדרך לשורת הרווח, גלוברנדס הציגה בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלייה בהוצאותיה הקשורות בעיקרן לכוח אדם והוצאות הקשורות להנפקת מניותיה, ומנגד צמצמה בכמחצית את הוצאות המימון שלה, בזכות צמצום הוצאות בגין עסקאות גידור לשערי מטבע.

במקביל לפרסום הדוחות גלוברנדס הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל לבעלי המניות, והדירקטוריון שלה אישר עדכון למדיניות חלוקת הדיבידנדים כך שהחברה תפעל לחלק דיבידנד פעמיים בשנה, על בסיס דוחות הרבעון הראשון והשלישי של כל שנה.

גלוברנדס השלימה הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסה המקומית בסוף חודש מאי האחרון, במסגרתה מכרו בעלי החברה ממניותיהם בתמורה של כ-240 מיליון שקל. היו"ר והמייסד ירון גזית עומר בראש הבעלים המוכרים: הוא מכר ממניותיו תמורת כמחצית הסכום המוזכר ומחזיק כיום בכ-33% מהון החברה. יתרת המניות בהצעת המכר נמכרו בעיקר על ידי פישמן רשתות, שנותרה עם 26% מהון החברה. בכמחצית ממניות פישמן רשתות מחזיק כונס הנכסים של אליעזר פישמן ובמחצית האחרת מחזיקים ילדיו של פישמן - ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר. מי שעוד גרפו מיליוני שקלים לכיסיהם בהנפקה היו מנכ"ל גלוברנדס גדי נצר וסמנכ"לית הלוגיסטיקה יעל לב שניידר.