מניית ענקית הקנאביס קנופי צוללת 14% בעקבות דוחות מאכזבים לרבעון השלישי

הכנסותיה של החברה הקנדית ירדו ברבעון השלישי ל-23.3 מיליון דולר, אף שמחיר הקנאביס שמכרה היה גבוה מזה של חברת אורורה המתחרה • הוצאות השיווק של קנופי זינקו ברבעון ב-167%

חנות קנאביס בקנדה / צילום:   Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חנות קנאביס בקנדה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מנייתה של ענקית הקנאביס מקנדה קנופי (Canopy) צונחת כעת ב-14% בוול סטריט לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. 

בשורה העליונה, ההכנסות ירדו ל-23.3 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 לספטמבר, לעומת הכנסות של 25.9 מיליון דולר ברבעון הפיסקלי הראשון. מדובר בנתון שנפל בהרבה מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק להכנסות של 59.1 מיליון דולר ברבעון. 

קנופי מכרה 2,197 ק"ג של קנאביס ברבעון במחיר ממוצע של 9.87 דולרים לגרם, מעל הנתון ברבעון הפיסקלי הראשון אז מכרה החברה 2,020 ק"ג במחיר ממוצע של 7.99 דולרים לגרם. זה המקום לציין כי חברת אורורה שדיווחה מוקדם יותר השבוע על התוצאות הכספיות, מכרה גרם של קנאביס תמורת 8.39 דולרים באותו רבעון.

לגבי ההמשך בקנופי רואים עלייה בביקושים. אמנם, לאחר כניסתה של הלגליזציה בקנדה לתוקף ב-17 לאוקטובר נרשם מחסור ברחבי המדינה, אך בקנופי מבטיחים להדביק את הפער. במהלך 12 הימים הראשונים של חודש נובמבר הוכפלה הכמות הממוצעת שסיפקה החברה ביום לעומת, השבועיים האחרונים של אוקטובר (בין כניסת הלגליזציה לתוקף ועד סוף אוקטובר), כך לפי החברה.

הוצאות השיווק והמכירות של קנופי זינקו ב-167% ל-39 מיליון דולר, לעומת 7.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אך בחברה לא מודאגים וצופים ירידה בהוצאות השיווק והמכירות בהמשך.

בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד נקי של 330.6 מיליון דולר, או 1.52 דולרים למניה, לעומת הפסד של 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת לזינוק בשווי ההוגן של כתבי ההמרה שניתנו לבכירים בחברה.