וורן באפט רוכש עוד מניות בנקים וטכנולוגיה באמצעות אחזקות בג'יי. פי. מורגן, אורקל, PNC וטרוולרס

ברקשייר התאוויי של האורקל מאומהה, וורן באפט, דיווחה על טופס 13-F לרשות ני"ע האמריקאית • באפט הגדיל את הפוזיציה בסקטור הטכנולוגיה וגם בסקטור הפיננסים • מדריך השקעה במניות

וורן באפט / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס
וורן באפט / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס

ברקשייר התאוויי הגישה אמש את טופס 13-F לרשות לניירות ערך האמריקאית לפיה האורקל מאומהה לא שינה את כמות המניות של טבע בהן הוא מחזיק, (42,249,295 מניות).

מנגד, דווקא בשבוע שבו מניות הטכנולוגיה והפיננסים ספגו ירידות חדות, באפט הגדיל את הפוזיציה בשני מגזרים אלה.

ברקשייר-התאוויי הודיעה כי ברבעון השלישי רכשה יותר מ-35 מיליון מניות של הבנק הגדול ג'י.פי.מורגן צ'ייס, ו-41 מיליון מניות של ענקית התוכנה אורקל. נכון ל-30 בספטמבר היה שווי האחזקה בג'י.פי.מורגן 4 מיליארד דולר, ושווי האחזקה באורקל על 2.1 מיליארד דולר.

ברקשייר גם הודיעה כי רכשה אחזקות קטנות יותר בבנק נוסף, PNC Financial, וכן בחברת הביטוח טרוולרס.

מידע זה נחשף בטופס 13-F שמגישה ברקשייר התאוויי מדי רבעון לרשות ני"ע של ארה"ב (SEC).

באפט בונה בהדרגה פוזיציות בחברות שירותים פיננסיים גדולות. חמש מעשר אחזקותיה הגדולות ביותר של ברקשייר במונחי שווי שוק הן בבנקים, כולל בנק אוף אמריקה, וולס פארגו, יו. אס. בנקורפ וגולדמן זאקס, לדברי CNBC. ברבעון השלישי אף הגדילה ברקשייר את אחזקותיה בבנק אוף אמריקה וגולדמן.

אורקל מצטרפת לאפל בשורת השקעותיה של ברקשייר במגזר הטכנולוגיה. ברבעון השני הגדיל באפט את אחזקת ברקשייר באפל - הגדולה באחזקות ברקשייר כעת. מאז ירדה מניית אפל בשל החשש שמכירות האייפונים ברבעון הנוכחי יהיו נמוכות מציפיות וול סטריט.

לברקשייר יש כמה קשרים לא רשמיים עם ג'יי. פי. מורגן. טוד קומבס, אחד ממנהלי ההשקעות של באפט, יושב במועצת המנהלים של ג'יי. פי. מורגן. ביולי כתבו באפט ומנכ"ל ג'יי. פי. מורגן ג'יימי דימון, טור דעה משותף שבו קראו לחברות לחדול מפרסום תחזיות רווח רבעוניות. בינואר הקימו השניים יחד עם מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס מיזם שלא למטרת רווח במטרה להקטין את עלויות שירותי הבריאות לעובדי החברות שלהם בארה"ב.

לאחר תום המסחר הרגיל בבורסה, נסחרה מניית ג'יי. פי. מורגן  בעלייה של 1.7%. מניית אורקל קפצה בקרוב ל-3.7%, מניית PNC  עלתה ב-2% ומניית טרוולרס טיפסה ב-1.6%.