שקד לא תאפשר למשנה ליועמ"ש דינה זילבר להופיע בכנסת

שרת המשפטים הודיעה כי "לפי חוק יסוד: הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד"

עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר
עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר

שרת המשפטים איילת שקד מגיבה לדברי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ומצהירה כי לא תאפשר למשנה ליועמ"ש, עו"ד  דינה זילבר, להופיע בכנסת. אחרי שמנדלבליט נזף היום בזילבר אך לא השעה אותה כדרישת שקד, הודיעה שרת המשפטים: "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר פעלה בחוסר סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות בשבוע שעבר בוועדת הכנסת. לפי חוק יסוד: הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד". 

לדברי שקד, "לפיכך ונוכח הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה בעו"ד זילבר, לא אאפשר את הופעתה בוועדות הכנסת במושב הקרוב".

בנוסף, שקד ציינה כי "תפקיד פקידי ציבור הוא לבטא את מדיניות הדרג המדיני ולסייע למימושה, כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק, ולא לשאת מניפסטים ולשמש כשחקן פוליטי".

מנדלבליט העביר היום לעו"ד זילבר מכתב שבו כתב כי הוא זוקף לזכותה את עבודתה רבת-השנים בפרקליטות, אולם הוא רואה בחומרה את ההתבטאות שלה בוועדת הכנסת, שכן לדבריו "זו חרגה לעמדתי באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי. אני מצפה ממך לנהוג בשיקול-דעת להבא ולהימנע מהתבטאויות דומות".

מנדלבליט הוסיף וכתב לזילבר כי במסגרת תפקידה היא תמשיך לייצג את היועמ"ש בכל מקום שבו הדבר יידרש. עם זאת, הוא דורש ממנה שהגעה שלה לדיונים בכנסת או בממשלה תתואם עמו. לצד זאת, כתב מנדלבליט לזילבר, בתקופה הקרובה "עלייך לתאם עמי מראש את העמדות שבכוונתך להציג שם בשמי".