ילחם בפקקים: תא"ל במיל' מאיר חן מונה ליו"ר חברת נתיבי איילון

בשבוע שעבר התכנס דירקטוריון החברה והצביע פה אחד בעד מינויו של חן שכעת עובר לאישור ועדת המינויים ברשות החברות הממשלתיות • לפני חמש שנים חן הקים את הרשות הארצית לתחבורה הציבורית ועזב אותה לפני שנה

מאיר חן / צילום: איל יצהר
מאיר חן / צילום: איל יצהר

ילחם בפקקים: תא"ל במיל' מאיר חן מונה ליו"ר חברת נתיבי איילון, כך נודע ל"גלובס". בשבוע שעבר התכנס דירקטוריון החברה והצביע פה אחד בעד מינויו שכעת עובר לאישור ועדת המינויים ברשות החברות הממשלתיות. בעבר שימש חן כיו"ר הרשות הארצית לתחבורה הציבורית במשרד התחבורה.

לפני חמש שנים חן הקים את הרשות הארצית לתחבורה הציבורית ועזב אותה לפני שנה. הרשות הוקמה כגוף עצמאי בתוך משרד התחבורה במטרה לתכנן ולשפר את רמת התחבורה הציבורית בישראל שכידוע סובלת משירות לקוי בשל שלל סיבות. במסגרת תפקידו חן היה אחראי לניהול תקציבי עתק של 7 מיליארד שקל.

חברת נתיבי איילון היא הזרוע הביצועית של משרד התחבורה שאחראית על קידום פרויקטי ענק בתחום התחבורה - תשתיות וטכנולוגיה בהיקף כולל של כ-10 מיליארד שקל. מטרת כל הפרויקטים של החברה היא לשפר את מצב התחבורה העגום בישראל באמצעות קידום התחבורה הציבורית וכן באמצעות השיפורים הטכנולוגיים.

בין הפרויקטים הגדולים אותם מקדמת נתיבי איילון ניתן למנות את מהיר לעיר - שדרוג מערך התחבורה הציבורית במטרופולין ת"א באמצעות רשת נתיבי תח"צ ושיפור השירות; נתיבים מהירים - יצירת אלטרנטיבה לרכב הפרטי באמצעות נת"צים ומערך הסעות חינם מחניוני הענק, מנתניה בצפון ועד ראשון לציון בדרום; אופנידן - רשת אוטוסטרדות ראשונה מסוגה בישראל לאופניים; נעים לירוק - פרויקט תמריצים כלכליים לנהגים שיוותרו על נסיעה ברכב הפרטי בשעות העומס.

במקביל מוקמת בחברה חטיבה טכנולוגית, שתפקידה יהיה לתת מענה חכם ומתקדם החל מצמתים חכמים, רכבים אוטונומיים וניהול תחבורה במרחב המטרופוליני.החברה עוברת בימים אלה תהליך ארגון מחדש אותו מבצע מנכ"ל החברה איתמר בן מאיר, אשר נכנס לתפקיד ביולי בשנה שעברה.

ממאיר חן לא נמסרה תגובה.