פולקסווגן תשקיע 44 מיליארד דולר בפיתוח רכבים חשמליים

הסכום ישמש גם לפיתוח רכבים אוטונומיים, דיגטציה והקמת מפעלים חדשים • מנכ"ל פולקסווגן אמר בראיון ל-"CNBC" כי הוא מצפה שהחברה תהיה יצרנית הרכבים החשמליים הרווחית ביותר

קו הייצור של הרכב החשמלי של פולקסווגן e-Golf בגרמניה / צילום: רויטרס
קו הייצור של הרכב החשמלי של פולקסווגן e-Golf בגרמניה / צילום: רויטרס

יצרנית הרכב פולקסווגן הודיעה במהלך סוף השבוע כי היא מתכננת להשקיע 44 מיליארד אירו בין השנים 2019 ל-2023 על דיגיטציה, פיתוח מכוניות חשמליות ורכבים אוטונומיים, הקמת מפעלים חדשים ושירותי מוביליות נוספים. ההשקעה אליה התחייבה החברה מגיעה במסגרת הניסיון שלה לעבור לייצור המוני של רכבים חשמליים.

"אחת המטרות של האסטרטגיה של קבוצת פולקסווגן היא להאיץ את קצב החדשנות. אנחנו מתמקדים בהשקעות בשדות העתידיים של מוביליות, ומיישמים את המיקוד שלנו באופן שיטתי במדיניות שלנו" אמר מנכ"ל פולקסווגן, הרברט דייס בהצהרה לעיתונות. דייס הוסיף בשיחה עם אתר "CNBC" כי הוא מצפה שפולקסווגן תהיה יצרנית הרכבים החשמליים הרווחית ביותר תודות לגודל שלה שמאפשר זאת.

החברה אמרה שהיא מתכננת גם להגביר את הפרודוקטיביות במפעלים שלה ב-30% עד שנת 2025 על ידי ייצור רכבים של מותגים שונים שבבעלותה על אותו פס ייצור. ייצור המכוניות החשמליות יעבור להיות באופן בלעדי במפעלים הגרמניים של החברה, שממוקמים בערים אמדן והנובר, ויומרו עבור מטרה זו.