מיצים | בלעדי

פריניב תחל לייצר בקבוקי פלסטיק לשתייה עבור מוצריה ועבור חברות נוספות

מכונת ייצור הבקבוקים נרכשה ממפעל אמרז בכ-2 מיליון שקל • להערכת החברה מדובר בפוטנציאל של כ-10 מיליון שקל תוספת שנתית להכנסותיה

מפעל פריניב / צילום: ענבר הלפרין
מפעל פריניב / צילום: ענבר הלפרין

חברת המיצים פריניב רכשה בהשקעה של כ-2 מיליון שקל מכונת ייצור בקבוקים ממפעל אמרז שסגר את קווי ייצור אריזות הפלסטיק שלו, ותחל לייצר בקבוקים עבור חברות נוספות - כך נודע ל"גלובס". בימים אלה מנהלת פריניב בניהולו של עידו יניב, משא ומתן להתחיל בייצור בקבוקים עבור חברות משקאות אחרות, כשלהערכת החברה מדובר בפוטנציאל של כ-10 מיליון שקל תוספת שנתית להכנסותיה.

בתחילת 2018 סגר מפעל אמרז בראשון לציון את קווי ייצור אריזות הפלסטיק שבבעלותו, כשחלק מקווי הייצור נמכרו לחברת מוצרי שלם שבקיסריה. עד מארס האחרון, הבקבוקים של פריניב, כמו גם של ספקיות משקאות אחרות דוגמת פרימור ופריגת יוצרו במכונת ניפוח הבקבוקים של אמרז, אלא שדווקא המכונה הזו, שרלוונטית עבור פריניב, לא נרכשה על ידי מוצרי שלם.

פריניב, כחברה קטנה ביחס לשחקניות הגדולות בהן היא מתחרה, נקלעה למצוקה. "הרגשנו שהאדמה רועדת לנו מתחת לרגליים. המהות שלנו זה בקבוקים, בלי בקבוקים אפשר לסגור את המפעל. רצינו לרכוש מכונה חלופית בחו"ל, והתברר שרק האספקה תיקח קרוב לשנה. אם לא היינו נמצאים שנה על המדף סביר שהיינו נכחדים, שטחי המדף היו עוברים למתחרים, והיינו מאבדים את הצרכנים", אומר יניב.

לדבריו, "המכונה החדשה מייצרת מבחינתנו זמינות מהירה. ייצרנו מראש אצל אמרז מלאי לתקופת המעבר שנמשכה כשלושה חודשים. הגענו למצב שבזבזנו את כל המלאי, וברגע האחרון, כשלא היו לנו מלאים לספק, הצלחנו להכניס את הקו לעבודה".

יניב מספר כי היציאה של אמרז מהשוק העלתה את עלויות הייצור לכל יצרניות המשקאות הגדולות, שמחוסר ברירה נאלצו לקבל את הגזרה ולשלם יותר על ניפוח הבקבוקים. "השחקנים בענף הפלסטיק מנצלים את העובדה שאין תחרות. חברה מסוימת הציעה לנו תעריף שהיה מייקר ב-100% את המוצרים שלנו", הוא אומר. לאחרונה יצרניות המשקאות, ביניהן גם החברה המרכזית, טמפו, יפאורה, וגם פריניב, הודיעו לרשתות השיווק על עליית מחירים. 

חברת פריניב הוקמה ב-1994 על ידי משפחת יניב. המפעל של החברה נמצא בעמק יזרעאל, והיא מעסיקה 50 עובדים. פריניב היא השחקנית השלישית בגודלה בקטגוריית המיצים הטבעיים המקוררים אחרי פרימור (שטראוס) ופריגת (החברה המרכזית). היא מחזיקה בנתח שוק של 25%, ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-55 מיליון שקל בשנה שחלקו מגיע מייצוא.