אחרי ירושלים: גם בת"א ובגוש דן לא יהיה ניתן לטעון את כרטיס הרב-קו באוטובוס

המטרה: לחסוך מהנהג את ההתעסקות בכסף שמסיחה את הדעת בזמן נסיעה, להתייעל ולעמוד בלוחות הזמנים

רב קו / צילום: שאטרסטוק
רב קו / צילום: שאטרסטוק

ארבעה חודשים אחרי שנכנסה לתוקף רפורמת הרב-קו בירושלים שקובעת כי לא ניתן לטעון את כרטיס הנסיעה באוטובוס, ל"גלובס" נודע כי גם הנוסעים בתל אביב ובטבעת המרכזית של גוש דן לא יוכלו לטעון את כרטיס הרב-קו שלהם באוטובוס אלא רק בטעינה מראש.

השינוי הזה יתרחש באמצע חודש דצמבר, והמשמעות היא שנוסעי האוטובוס המשתמשים ברב-קו יצטרכו לדאוג לטעינת הכרטיס עוד לפני העלייה לאוטובוס. המטרה: לחסוך מהנהג את ההתעסקות בכסף שמסיחה את הדעת בזמן נסיעה, להתייעל ולעמוד בלוחות הזמנים.

טעינת כרטיסי רב-קו מראש אפשרית באתר רב-קו אונליין, במכשירי כספונטים ובעמדות טעינה הפרוסות בקיוסקים, בחנויות נוחות וברשתות שונות. ההיערכות בתל אביב כוללת כבר כעת פריסה של מאות עמדות בבתי עסק, לרבות רשתות קמעונאיות. יצוין, כי רוב העמדות לא פזורות בתחנות האוטובוסים אלא בבתי עסק במרחב הציבורי בפריסה נרחבת.

בחלק מקווי האוטובוס דוגמת קו 1 קיימות עמדות טעינה בתוך האוטובוסים, אלא שכדאי לדעת שטעינה זו מתאפשרת בכרטיס אשראי או במזומן מבלי האפשרות לקבל עודף. נוסע מזדמן שירצה לרכוש כרטיס רב-קו ייאלץ לשלם 5 שקלים נוספים - 10.90 שקלים במקום 5.90 שקלים (המחיר לנסיעה בודדת). הרב-קו יישאר ברשות הנוסע לטעינה חוזרת. למעשה, הנהג לא ינפיק עוד כרטיס מנייר לנסיעה חד-פעמית ונוסע שלא יצטייד בכרטיס רב-קו יצטרך לרכוש בכל פעם כרטיס חדש לנסיעה חד-פעמית.

אחרי יישום הרפורמה בירושלים נשמעו טרוניות מציבור הנוסעים לכמות תחנות הטעינה בעיר (כ-400) ולאור העובדה שלציבור הקשישים יש קושי בטעינה מוקדמת. לאור זאת התאפשרה רכישה של כרטיס בודד אצל הנהג לקשישים בלבד. 

לא נמסרה תגובה ממשרד התחבורה.