שר התיירות בתגובה חריפה להודעת Airbnb: "נפעל להגבלת הפעילות בכל הארץ"

כך נכתב היום באתר Airbnb: "החלטנו כי עלינו להסיר את הדירות שנמצאות בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה כיוון שהן במרכזו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני" • בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ

יריב לוין/ צילום: איל יצהר
יריב לוין/ צילום: איל יצהר

חברת השכרת הדירות Airbnb הודיעה היום (ב') כי תסיר מרשימותיה ואתריה את כל הרשומות המופיעות בהתנחלויות בארץ ישראל.

באתר הרשמי של החברה פורסמה ההצהרה: "החלטנו כי עלינו להסיר את הדירות שנמצאות בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה כיוון שהן במרכזו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

באתר לא פורסם מתי ההחלטה תתבצע באופן רשמית אך לפי Airbnb תשפיע על יותר מ-200 רשומות ישראליות.

שי אלון, ראש מועצת בית אל הגיב להודעת Airbnb: "שוב מתבצעת סלקציה ביהודים, זה לא חדש ואנחנו לא מתרגשים מהחרם הפעם מצידה של Airbnb. אני קורא לישראלים, בואו לנפוש ביהודה ושומרון, הנוף כאן משגע האוויר צלול והאירוח טוב יותר מהרבה מקומות שאתם מכירים".

שר התיירות יריב לוין דורש בתוקף מהנהלת Airbnb לבטל את ההחלטה המפלה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון. לוין הדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה.

בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ.

במקביל הנחה השר לוין את הנהלת משרדו להוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן תקף הערב את החלטת Airbnb להחרים את יהוגה ושומרון ואמר:"מדובר בהחלטה אומללה המהווה כניעה לארגוני ה-BDS האנטישמיים ומבוססת על שיקולים פוליטיים ולא שיקולים עסקיים. ארגוני החרם לא עושים הבחנה בין כלל שטח המדינה ליהודה ושומרון. מבחינתם למדינת ישראל כולה אין זכות קיום כמדינה יהודית. סכסוכים לאומיים קיימים בכל העולם, וראשי Airbnb יצטרכו להסביר מדוע בחרו דווקא לנקוט עמדה פוליטית גזענית כנגד חלק מאזרחי ישראל. אני קורא לבעלי הנכסים שנפגעים מההחלטה, לבחון הגשת תביעות כנגד Airbnb בהתאם לחוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם. בכוונתי לפנות לגורמים המדיניים הבכירים ביותר בארה"ב כדי שיבחנו אם ההחלטה הזו מפירה את החקיקה נגד חרמות הקיימת בלמעלה מ-25 מדינות בארצות הברית".

ח"כ מוסי רז צייץ כי הוא "מברך על ההחלטה".