רפי רותם חושף השחיתות ברשות המסים העיד בוועדת גולדברג נגד מינוי צ'יקו אדרי למפכ"ל

טוען: אדרי זרק אותי מתחנת המשטרה כשבאתי למסור ראיות נגד רות דוד • שוטרים היכו אותי

רפי רותם
רפי רותם

רפי רותם, חושף השחיתות בפרשת רשות המסים, העיד בשעה האחרונה בפני ועדת גולדברג לאישור מינויים בכירים בנושא מינויו המיועד של משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל. את רותם מלווה בענין זה עו"ד פיני פישלר, שהיה בעבר קצין חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה.

רותם העיד על אירוע שהתרחש בשנת 2009, כאשר אדרי היה מפקד מרחב ירקון במחוז תל אביב. במסגרת תלונותיו של רותם על פרקליטת המחוז דאז רות דוד, הוא זומן לתחנת המשטרה צפון ת"א על-ידי קצין בשם קובי גטניו, כדי למסור ראיות בעניין רות דוד. לדבריו, אדרי ראה אותו במסדרון, ואז "בצעקות הורה לקצין ג'קי גולן להוציא אותי מהתחנה מיד". רותם סולק מהתחנה, לדבריו "תוך הנחיה לשוטר בקומת הקרקע שלא לתת לי להיכנס לתחנה".

בפנייתו לוועדה סיפר רותם על מקרה שני, שהתרחש בתחילת 2010 בעקבות שליחת אחד מאותם מסרים לבכירים במערכת האכיפה על טיוח פרשיות שחיתות ברשות המסים - פקס חריף ששלח לנצ"מ דוד אוסמו, כיום קצין אח"מ של מחוז שי, שהיה בכיר ביחידה הארצית לחקירות הונאה שבה נערכה חקירה בפרשת רשות המסים.

לטענת רותם, בלי שכלל היתה תלונה בענין זה, הוא נעצר ללילה שלם בתא מעצר לא חוקי, ובהיותו אזוק בידיו וברגליו הוכה על-ידי 5 שוטרים, ונגרמו לו חבלות קשות, כולל זעזוע מוח שאובחן בבית חולים. השופט דן מור, בפניו הובא רותם, שחרר אותו ואמר: "אינני מבין מדוע היה צורך לעצור את החשוד... כל האירוע נראה לבית המשפט מוזר וחסר הסבר".

בעדות שמסר במחלקה לחקירות שוטרים ימים אחדים אחרי האירוע, סיפר רותם כי בזמן שהשוטרים היכו אותו הם אמראו אחד לשני "הממ"ר לא צריך בלגאן אחרי חברון (מעצר של חוקרים ממרחב ירקון בחשד לאלימות - מ.ל)... לא להרביץ לו בפנים. הוא מקושר בתקשורת והיה לנו סרט בתקשורת עם הזבל הבן זונה הזה".

יצוין כי המחלקה לחקירת שוטרים דחתה את תלונתו של רותם נגד 5 השוטרים, והעניין מצוי כיום בתביעה אזרחית שהגיש רותם נגד השוטרים.