פרצת אבטחה באמזון חשפה שמות וכתובות אימייל של לקוחות

לקוחות שהושפעו מפרצת אבטחה באתר קיבלו מייל מאמזון, ובו פרטים מעורפלים על "תקלה טכנית" • לא ידוע אם אמזון נדרשת לחשוף את פרטי התקלה בפני הרגולטורים

משלוח מאמזון/ צילום: Shutterstock  א.ס.א.פ קרייטיב
משלוח מאמזון/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

אמזון שלחה אימיילים ללקוחותיה שהושפעו מפרצת אבטחה באתר, בהם הודיעה להם כי שמותיהם וכתובות האימייל שלהם נחשפו בשל "תקלה טכנית", כפי שדווח לראשונה באתר BetaNews. האימיילים שנשלחו ללקוחות שנפגעו תחת הכותרת "מידע חשוב בנוגע לחשבון שלך באמזון" הכילו פרטים מועטים ומעורפלים, ונכתב בהם רק "אנו יוצרים איתך קשר כדי ליידע אותך כי האתר שלנו חשף בטעות את השם וכתובת האימייל שלך בשל תקלה טכנית. הנושא תוקן. זו לא תוצאה של פעולה שעשית, ואין צורך לשנות את הססמה או לעשות כל פעולה נוספת".

בנוסף, אמזון פרסמה הצהרה לפיה "תיקנו את הבעיה והודענו ללקוחות שייתכן והושפעו ממנה" ואמרה כי האתר עצמו או המערכות שלה לא נפרצו. המידע המועט שאמזון חשפה מעלה שאלות רבות - לא ידוע מה הייתה הסיבה שגרמה למידע להיות גלוי, כמה לקוחות הושפעו מהתקלה, לאיזה אזור גיאוגרפי משתייכים הלקוחות שנפגעו, במשך כמה זמן המידע היה חשוף או איפה ניתן היה לראות אותו. ללקוחות גם אין דרך נוספת לדעת אם הושפעו מהתקלה או לא, מלבד לבדוק אם קיבלו את ההודעה על כך באימייל. אמזון סירבה להרחיב על הנושא או לענות לשאלות נוספות שהעלו בפניה כלי תקשורת בעולם.

מכיוון שידועים פרטים מועטים על התקלה, לא ידוע אם אמזון נדרשת להסגיר אותה לרגולטורים. בעיית האבטחה מגיעה בסמוך לבלאק פריידיי, ואם היא תגרום למשתמשים לחשוש לקנות באתר ותביא לירידה במספר הקונים הדבר עלול להיות בעייתי עבור אמזון, ולגרום לירידה בהכנסות החברה.