בעקבות יבוא המלט מטורקיה: נשר מפטרת עשרות עובדים

בחודש האחרון החברה פיטרה כ-20 מעובדיה באתר הפעילות שלה בחיפה, וזאת על רקע צמצומים וירידה בהיקפי היצור

מפעל המלט נשר / צילום: יונתן בלום
מפעל המלט נשר / צילום: יונתן בלום

בזמן שמלט הר טוב נלחם על קיומו כשברקע יבוא של מלט זול מטורקיה ומיוון גם המונופול נשר מרגיש את הלחץ: בחודש האחרון החברה פיטרה כ-20 מעובדיה באתר הפעילות שלה בחיפה, וזאת על רקע צמצומים וירידה בהיקפי היצור. מדובר בכשליש מעובדי החברה בחיפה.

גורמים בתעשיית המלט אמרו ל"גלובס" כי נשר עדיין נמצאת בתהליך של צמצומים, ויתכנו מהלכים נוספים בתקופה הקרובה גם באתר הפעילות המרכזי שלה ברמלה. הגורמים מייחסים את מהלכי הצמצומים של נשר ליבוא המלט שנמכר בשוק הישראלי במחירי היצף.

לפני כחצי שנה אמר מנכ"ל נשר, האלוף (במיל') משה קפלינסקי בראיון מקיף למוסף G של "גלובס" כי "מנתח שוק של 75% ירדנו ל-65%. אם אתם שואלים אותי, נראה לי שאנחנו כבר מתקרבים ל 60% מלמעלה - ונאלצנו להוריד מחירים". כיום נתח השוק של נשר מעורך בכ-60%.

קפלינסקי התייחס גם ליבוא הנרחב של מלט מטורקיה ומיוון ואמר כי "אני חושש שעוד נגיע למצב שנשיא טורקיה, ארדואן יחליט אם ישראל תבנה גדר בגבול עם מצרים או תשפץ מסלולים בבסיסים של חיל האוויר. הוא הרי יוכל להחליט מתי שירצה אם להטיל עלינו אמברגו מלט".

נשר תמכה בבקשה שהגישה מלט הר טוב להטלת היטל היצף שיגן על היצור המקומי מפני היבוא הזול לממונה על היטלי הסחר שבמשרד הכלכלה. גורמים בענף המלט טענו כי חלק מההחלטות שכיום מרעות עם מלט הר טוב- נובעות מאי רצונם של משרדי הממשלה, בעיקר משרד האוצר, להיטיב באופן עקיף עם נשר שנהנתה במשך שנים ארוכות משליטה מוחלטת בשוק המלט בישראל.