טראמפ נגד אפל: שוקל להטיל מכס בסך 10% על אייפונים

בראיון שהעניק ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר טראמפ כי אם ארה"ב וסין לא יגיעו להסכמות, בכוונתו להורות על הטלת מכסים נוספת בסך 267 מיליארד דולר על מוצרים המיובאים מסין • זאת ימים ספורים לפני פסגת ראשי ה-G20 שם יפגשו את נשיא סין • "הרי אני יכול להעלות את המכס ב-10%, וכולם יוכלו לעמוד בכך בקלות"

הנשיא טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינגפינג / צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינגפינג / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב נגד אפל? דונלד טראמפ שוקל הטלת מכסים נוספת בסך 10% על אייפונים ולפטופים המיובאים מסין. טראמפ הוסיף ואמר כי אין בכוונתו לדחות את סבב המכסים הבא של ארה"ב על מוצרים סיניים המיובאים לשטחה, שייכנס לתוקף 1 בינואר, ארבעה ימים בלבד לפני פסגת ראשי ה-G20 שם יפגשו את נשיא סין, שי ג'ינפינג. את הדברים אמר במהלך ראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל. 

"אולי, אולי. תלוי במה יהיה שיעור המס", אמר הנשיא בהתייחסו להעלאת המכס על האייפונים. "אני מתכוון, הרי אני יכול להעלות את המכס ב-10%, וכולם יוכלו לעמוד בכך בקלות". מניית אפל ירדה ב-2% במסחר המאוחר בעקבות דברי טראמפ.

טראמפ לא הסתפק בדברים אלו, והוסיף כי אם שתי המדינות לא יגיעו להסכמות בוועידה הקרובה, בכוונתו להורות על הטלת מכסים נוספת בסך 267 מיליארד דולר על מוצרים המיובאים מסין. המוצרים של אפל, נכון להיום, פטורים ממכס בארה"ב. בתחילה יצאה הודעה כי המכס יחול על מוצרי האפל ווטש ועל מוצרים נוספים, אבל בסופו של דבר חסו עליהם והם לא נכללו ברשימה. מחברת אפל לא נמסרה תגובה.