"ראשי ערים לא מוכנים לבנות דירות בגלל הפקקים"

כך לדברי ראש מטה הדיור זאב ביילסקי בכנס שמאי המקרקעין באילת, שהסביר כי המצפן בתחום התחבורה עובר מכבישים למכוניות לתשתיות של תחבורה ציבורית

זאב בילסקי, יו"ר מטה הדיור / צילום: שלומי יוסף
זאב בילסקי, יו"ר מטה הדיור / צילום: שלומי יוסף

"יש לנו הרבה חסמים בבניית דירות. אחד מהם זה התחבורה. אין היום כמעט ראש רשות בארץ שמוכן לבוא לקראתנו ולבנות בכמויות של 5,000 דירות. אפילו בנצרת עילית, ראש העירייה סיפר לי לאחרונה על בעיות הפקקים. 'אי אפשר להגיע לעבודה' הוא אמר לי. וזה פריפריה. בכל שנה עולות לכביש בערך 240 אלף מכוניות חדשות, תורידו מכוניות ישנות שיורדות מהכביש ותגיעו למספר של 180 אלף מכוניות חדשות שנכנסות לכבישי ישראל. אין יותר אפשרות לפתרונות לכבישים ומחלפים - רק תחבורה ציבורית". כך אמר היום (ג') זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור, בכנס שמאי המקרקעין בעיר אילת. 

"זו הבשורה שלי אליכם היום והיא חד משמעית וברורה", הוסיף ביילסקי. "אנחנו שוקדים עם משרד התחבורה לצמצם פיגור של 50 שנה ברכבות. חבל שרק בשנים האחרונות נזכרנו. הטורקים עשו פה רכבות. רוב הצירים זה הטורקים עשו אותם, ואנחנו פספסנו עשרות שנים. בקהיר יש כבר עשרות שנים רכבת תחתית ובברצלונה בנו תוך ארבע שנים מטרו. אז גם לנו יש תוכנית - היום נת"ע שוקדים על הכנת המטרו לגוש דן. בערך 150 קילומטר של רכבת תחתית. יש רק שתי בעיות: התכנון, ויש עוד בעיה שכל קילומטר עולה כמיליארד שקל ובמילים אחרות עלות הפרויקט היא 150 מיליארד שקל".

בהמשך היום מתוכנם לנאום בכנס שר האוצר משה כחלון.