הדסה ו-IBM מקימים אקסלרטור בריאות דיגיטלית

תוכנית המאיץ, שתחל לפעול ברבעון הראשון של 2019, תימשך עד חצי שנה ובמסגרתה תהיה לחברות גישה נוחה למשאבים של בית החולים וליווי טכנולוגי של IBM וגישה חופשית לכלים הטכנולוגים של החברה

"אורי חייק, סמנכ״ל טכנולוגיות ב-IBM ישראל, וד״ר תמי רז, מנכ״לית הדסית / צילום: שאולי לנדנר"
"אורי חייק, סמנכ״ל טכנולוגיות ב-IBM ישראל, וד״ר תמי רז, מנכ״לית הדסית / צילום: שאולי לנדנר"

המרכז הרפואי הדסה בירושלים וחברת IBM ישראל הודיעו על הקמת מאיץ ייחודי לחברות סטארט-אפ צעירות, שבו הן יוכלו לפתח פתרונות ושירותים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואה הדיגיטלית. הסטארט-אפים שייבחרו לתוכנית השלימו סבב גיוס ראשוני (post seed).

החברות הכריזו על הקמת האקסלרטור הייחודי באירוע השקת המחזור ה-8 של מאיץ הסטארטאפים IBM Alpha Zone, הפעל בכל תחומי העניין של התאגיד בישראל. גם Alpha Zone עסק בין היתר בתחומי הבריאות הדיגיטלית, ובין 52 בוגרי Alpha Zone נמנית גם חברת נוטרינו, אשר נרכשה השבוע ע"י מדטרוניק העולמית.

המאיץ הייעודי יוקם במתחם החממה הטכנולוגית Biohouse, שהוקם במרכז הרפואי הדסה עין כרם על ידי קבוצת LR, וזוכה גם לתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים. תוכנית המאיץ, שתחל לפעול ברבעון הראשון של 2019, תימשך עד חצי שנה ובמסגרתה תהיה לחברות גישה נוחה למשאבים של בית החולים ולסגל רפואי ומקצועי מומחה, ומטעם IBM יקבלו ליווי טכנולוגי של מומחי IBM וגישה חופשית לכלים הטכנולוגים המתקדמים של החברה, כולל אירוח על גבי IBM Cloud.

ל-IBM פתרונות מובילים בתחום הבינה המלאכותית שכבר פותחו גם באופן ספציפי בתחום הרפואי (בין היתר פתרונות ווטסון ו-ווטסון הלת'). כמו כן יש לה כלי אנליטיקה, פתרונות בלוקצ'יין, סייבר ושמירת פרטיות.

בהדסה ציינו כי בחרו ב-IBM להובלת התוכנית משום שמאיץ הסטרטאפים של החברה, IBM Alpha Zone, נחשב למוביל ברמה עולמית ובעל ניסיון בתחומי הבריאות הדיגיטלית. עבור המרכז הרפואי, הידוק שיתוף הפעולה עם יזמים לצורך קידום חדשנות ופיתוח רפואת המחר יקדמו את הטיפול בחולים בעתיד - בהדסה ובבתי חולים ברחבי העולם, מסר בית החולים.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, אמר כי: "העבודה עם IBM תזניק את נושא הפיתוח מעלה לפסגת הרפואה המתקדמת בעולם, ומהווה נידבך נוסף במימוש חזון הדסה החדשה להובלה של רפואת העתיד". ד"ר תמר רז, מנכ"לית הדסית, מסרה כי: "באמצעות חברת הדסית ננגיש לחברות אשר יפעלו בתוכנית, תשתיות קליניות ומחקריות וכן את הסגל הרפואי בבית החולים לצד בעלי מקצוע התומכים בהיבטי הפיתוח השונים".

אורי חייק, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-IBM Israel , אמר כי: "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם בית החולים הדסה בפרויקט חלוצי ופורץ דרך. הסינרגיה בין הידע והמידע הרפואי של בית החולים הדסה למומחי הטכנולוגית של IBM יזניקו את תחום הרפואה קדימה". ד"ר שי מלצר, מנכ"ל Biohouse , אמר: "אנו שמחים להכניס ל Biohouse- את האקסלטור שתפעיל חברת IBM ".