תשואה של יותר מפי 4: DBSI חוזרת להשקיע בראדא לאחר רווח של עשרות מיליוני דולרים

חברת ההשקעות של יוסי בן שלום וברק דותן תרכוש מניות ראדא ב-1.5 מיליון דולר, כחלק מגיוס הון שבמסגרתו השקיעו פסגות והפניקס 12.5 מיליון דולר

יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

אחרי שורה של מימושים במניות החברה הביטחונית ראדא, שהניבו לה רווחים נאים, חוזרת חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן לרכוש מניות החברה. DBSI, בעלת המניות הגדולה בראדא, תרכוש מניות ראדא תמורת 1.5 מיליון דולר, בכפוף לאישור בעלי המניות. זאת, כחלק מגיוס הון שהשלימה אתמול ראדא, ובמסגרתו הזרימו לה פסגות והפניקס 12.5 מיליון דולר.

ראדא  הנפיקה כ-4.5 מיליון מניות חדשות ומחיר המניה בהנפקה עמד על 2.75 דולר, הנחה של כ-5% על מחיר הנעילה בנאסד"ק שלשום. ברק קפיטל חיתום ניהלה את המהלך ותקבל תשלום של 250 אלף דולר, שמהווים כ-2% מתמורת ההנפקה.

פסגות היא המשקיעה העיקרית בהנפקה, והיא רכשה מניות ראדא בתמורה ל-10 מיליון דולר, כאשר הפניקס רכשה מניות ב-2.5 מיליון דולר. הפניקס השתתפה גם בגיוס הון קודם שביצעה ראדא, באוגוסט 2017, אז היא רכשה מניות תמורת כ-462 אלף דולר, ומחיר המניה באותה הנפקה עמד על 2.15 דולר.

ראדא, המנוהלת על-ידי דב סלע, נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי 97 מיליון דולר. החברה החלה בשנים האחרונות לעסוק בתחום הייצור של מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, ובמקביל היא ממשיכה לפעול בתחום המסורתי שלה ומספקת פתרונות אוויוניקה - מערכות אלקטרוניקה לכלי טיס.

מאז כניסת DBSI: המניה עלתה 628%

DBSI השתלטה על ראדא באפריל 2016, כשהחברה נקלעה למצוקת נזילות ו-DBSI זיהתה בה הזדמנות. ראדא נסחרה באותה תקופה בשווי זניח של 6 מיליון דולר ו-DBSI שילמה כ-4 מיליון דולר תמורת מניות ואופציות. מחיר המניה בעסקה היה 47 סנט (מחיר אפקטיבי לאחר איחוד הון שבוצע מאז), בעוד שמחיר המניה היום הוא 2.95 דולר - עלייה של 628%.

מעבר ל-4 מיליון דולר הראשוניים שהושקעו, DBSI מימשה אופציות לאורך השנים והמירה הלוואה למניות, כך שהיא השקיעה עוד כ-7.2 מיליון דולר במניות ראדא (כלומר בסך הכל היקף השקעתה מגיע לכ-11.2 מיליון דולר). במקביל לאורך התקופה היא מכרה מניות בהיקף כולל של כ-20.3 מיליון דולר, ושווי ההחזקה הנוכחי שלה בראדא עומד על 26.6 מיליון דולר, כך שמדובר בהשקעה מוצלחת מאוד עבור DBSI, עם תשואה של יותר מפי 4 על השקעתה.

בעלי מניות אחרים בראדא כוללים את הווארד יאונג - בעל השליטה הקודם בחברה שנכון לחודש מארס החזיק ב-8% ממניות ראדא, ואת ילין לפידות שהחזיק באותה תקופה ב-5.6% מהחברה.

בסוף הרבעון השלישי היו בקופת ראדא 13.6 מיליון דולר, סכום שצפוי לגדול בעקבות ההנפקה הנוכחית. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018 הסתכמו הכנסותיה של ראדא ב-19.6 מיליון דולר, צמיחה של 15.1% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017. עם זאת, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה ירד ב-85% ל-250 אלף דולר. לאחרונה פרסמה ראדא מספר דיווחים על הזמנות שהתקבלו למוצריה מלקוחות, בהיקף כולל של 24.5 מיליון דולר.