תמ"א 38 בחולון: 26 דירות במקום 16, מעלית ולובי חדשים

המעלית החדשה תעבור בתוך המטבח של הדירות הישנות, המטבח יעבור למקום אחר: "כל הזמן הבית אבק"

מעלות 18–24, חולון / צילום : צרפתי שמעון
מעלות 18–24, חולון / צילום : צרפתי שמעון

סיפור בעלי הדירות: 

איציק כהן, נציג הדיירים, מספר: "הבניין שלנו הוא ישן, משנות ה-70. אנחנו חמש שנים בתוך התהליך, ובאוגוסט האחרון התחילו לעבוד. מבחינת העבודה עצמה מתקדמים די יפה. ואם לא יהיו בעיות מיוחדות, את השלד אמורים לסיים תוך שנה. הבנייה עצמה שנתיים ורבע. 

"חוץ מחיזוק הבניין והוספת ממ"ד, שזה היעד העיקרי, הבניין עצמו יהיה בגימור די גבוה, גם בדירות הקיימות. המעלית החדשה תעבור במטבח של הדירות הישנות, אז הקבלן מגדיל לנו את המטבח בצד השני. זה אומר שניקח כסף מהקבלן ונעשה מטבח חדש או שהוא יתקין מטבח סטנדרט למי שירצה. 

"חלק מהדיירים השכירו את הדירה למישהו אחר במחיר טוב יותר לשוכר, ושוכרים במקום אחר. אני אישית נשאר בינתיים בדירה. בינתיים זה נסבל. אם נצטרך לצאת לחודש חודשיים למקום אחר. זה לא הכי נעים לגור באתר בנייה. יש קונגו, יש חפירות, יש הרבה חול ואבק. כל הזמן הבית אבק, כמה שאת מנקה. אבל אנחנו לא מופתעים. אני עוקב אחר הבנייה כמעט יום יום.

"לדיירים שמתחילים עכשיו אני ממליץ לעשות הרבה שיעורי בית ולראות בדיוק מה הם רוצים. שיקחו בהתחלה מישהו שיסביר להם דברים שהם לא יודעים".

התמורה ליזם: 

10 דירות חדשות שיוכל למכור, בהן 2 דירות גן, 4 דירות של 4 חדרים (בשטח של כ-85 מ"ר), ו-4 דופלקסים בשטח של כ- 140 +40 מ"ר מרפסת. המחיר ההתחלתי לדירת 4 חדרים הוא 1.790 מיליון שקל.

התמורה לבעלי הדירות: 

חיזוק הבניין, תוספת של עד 25 מ"ר לדירה, ממ"ד, מרפסת, דלתות וחלונות חדשים, מעלית, שיפוץ כללי של הבניין והתשתיות, שיפוץ לובי ראשי ולובי קומתי.

לו"ז:

היתר בנייה התקבל לפני כחצי שנה, הבנייה החלה לפני כ-4 חודשים והאכלוס צפוי בעוד שנתיים.

חניה:

כרגע אין חניות, עם סיום הפרויקט תהיה חניה עילית בשטח המגרש. חניה לכל דירה ישנה וחדשה.

מיקום מדויק: רחוב מעלות מספר 18-24, חולון

המצב הקיים: בניין מ-1975, ובו 4 קומות, 16 דירות, ללא מעלית או חניה וממ"ד. שטח הדירות הקיימות כ-65 מטר.

יזם וקבלן: צרפתי שמעון בע"מ 

אדריכל: אדריכל ברק ציפור

מעלות 18-24, חולון / צילום והדמיה: צרפתי שמעון
 מעלות 18-24, חולון / צילום והדמיה: צרפתי שמעון