נתניהו מגיב להמלצות המשטרה: "בתקופתי כשר תקשורת בזק ואלוביץ הפסידו הון-עתק"

באולם דחוס ומלא מפה לפה בכפר המכבייה התייחס רה"מ לפרסום המלצות המשטרה בתיק 4000 • נתניהו: "איני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא, אבל אני יודע דבר אחד - תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד" • "וואלה הוא אתר שמאלני שנותן לי סיקור שלילי במשך שנים" • בלטו בהיעדרם: השר גלעד ארדן והשר לשעבר גדעון סער

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"פרסום ההמלצות ביום האחרון לכהונת המפכ"ל מוכיח את מה שאני אומר מהיום הראשון: זה משחק מכור מראש, אבל האמת סופה לנצח" - כך צייץ הערב (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני נאומו בכפר המכבייה ברמת-גן.

באולם דחוס ומלא מפה לפה בכפר המכבייה, באירוע לכבוד חג החנוכה של תנועת הליכוד, התייחס הערב ראש הממשלה להחלטת סיכום הראיות בתיק 4000: "איך ידעו לתזמן את זה בדיוק ליום האחרון של המפכ"ל? נס חנוכה אמיתי. איזו מתנה נתנו לנו. למה ציפיתם, חבריי? מסע הציד נגדנו נמשך, התהליך נגוע מראשיתו. לא הופתעתי מההמלצות, ולא הופתעתי שהן פורסמו היום - הרי כבר לפני שנה קבעו שאלה יהיו ההמלצות, אז מה חדש".

"היו טענות מטורללות כאילו אנחנו פעלנו נגד החוקרים. הכול פורסם ברעש גדול, וכשזה הופרך, מילה לא דיברו יותר. בקול ענות חלושה, לא דיברו על זה יותר", אמר נתניהו. "פרסום ההמלצות ביום האחרון לכהונת המפכ"ל מוכיח את מה שאני אומר מהיום הראשון: זה משחק מכור מראש. אי-אפשר לצפות לתוצאה אחרת מתהליך שהיה נגוע עוד לפני שהתחיל".

"אני לא נכנס להליך מינוי המפכ"ל או ליועץ פוליטי שנשכר על-ידי המפכ"ל ותוכנית טלוויזיה שאליה התראיין המפכ"ל והודה שהדליף מתוך החקירות. ואני לא נכנס למסמך יצחקי שהוא פגיעה בדמוקרטיה. ולא חקרו את עד המפתח יאיר לפיד שנפגש עשרות פעמים עם נוני מוזס, וכולם נלחמו לסגור את 'ישראל היום', חוק שאני התנגדתי לו בכנסת, חוק שאם היה עובר, היה מכניס הון לכיסו של נוני. רבים מחברי הכנסת קיבלו מ'ידיעות אחרונות' סיקור מלטף. בהם לא נוגעים, ואני, שקברתי את החוק - אותי חוקרים. אני חושב שאין זה בריא שהמשטרה תחקור יחסי עיתונאים ופוליטיקאים, אבל אם חוקרים - אז את כולם", הוסיף נתניהו.

"איני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא, אבל אני יודע דבר אחד", המשיך ראש הממשלה. "תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד, כי האמון של הציבור במשטרה אינו בשיא. אני אומר את מה שכולם רואים, ותפסיקו להתחסד. כולם רואים את המשחק המכור מראש".

"לא נתתי לשאול אלוביץ כלום, ולא קיבלתי ממנו דבר", הוסיף נתניהו בקשר לתיק 4000. "מיזוג בזק-yes אושר על-ידי כל הגורמים המקצועיים, יועצים משפטיים ומועצת הכבלים והלוויין. מה, כולם היו בקומבינה? ברשות ההגבלים העסקיים אמרו שלא היו שום לחצים מצידו של נתניהו ואנשיו לאשר את המיזוג, ההחלטה הייתה מקצועית".

ונתניהו המשיך: "לא רק שאלוביץ לא קיבל ממני כלום - בתקופתי כשר תקשורת בזק והוא הפסידו הון-עתק. כשר תקשורת הנהגנו את רפורמת השוק הסיטונאי שהורידה את מחירי האינטרנט ומוטטה את מניית בזק. רפורמה שפגעה קשות באלוביץ. כלומר, בזק לא קיבלה דבר, היא רק הפסידה. אז תשאלו, מה אני קיבלתי? אז אגיד לכם - קיבלתי סיקור איום ונורא בוואלה. תודה רבה. וואלה הוא אתר שמאלני שנותן לי סיקור שלילי במשך שנים ובייחוד ערב הבחירות האחרונות. זה הזוי. זאת עסקה חסרת תקדים בתולדות העסקים. אף אחד לא נותן כלום, ואף אחד לא מקבל כלום. אתם כבר יודעים מה יהיה בסוף: לא יהיה כלום, כי אין כלום".

"החקירות לא הסיטו אותי, וההמלצות לא יסיטו אותי מהדברים החשובים באמת שאני עוסק בהם יומם ולילה. נמשיך לפעול למען מדינת ישראל", אמר נתניהו.

כ-3,500 איש הגיעו כדי למחוא כפיים ולהריע לראש הממשלה. הנוכחים מאמינים בחפותו ויוצאים נגד "הרדיפה הבלתי חוקית" שמבצעים נגד נתניהו ראשי מערכת אכיפת החוק, ובראשם מפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך. כל צמרת הליכוד התייצבה במקום - בין השאר השרים יובל שטייניץ, מירי רגב, איוב קרא, חיים כץ, ישראל כ"ץ, צחי הנגבי וחברי הכנסת דוד ביטן, דוד אמסלם, אמיר אוחנה, אבי דיכטר, יואב קיש, נורית קורן, נאוה בוקר ורבים אחרים.

בלטו בהעדרם שניים: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שנזהר בשנים האחרונות - מתוקף תפקידו כממונה על משטרת ישראל - מלהתייצב באירועים בהם תוטח ביקורת פומבית במשטרה על-ידי ראש הממשלה.

בנוסף, גם השר לשעבר גדעון סער לא הגיע לאירוע.

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בבחינת חשוד. מדובר בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי, ושמורה לו חזקת החפות.