נעילה חיובית בוול סטריט: הנפט טיפס 4.5%, טוויטר זינקה 7%

הנפט עלה בכ-4.5% לאחר הדיווח כי פוטין והנסיך הסעודי הסכימו על הקיצוץ תפוקה • טראמפ צייץ כי סין תפחית או תסיר לחלוטין את המכסים על רכבים המיוצרים בארה"ב • ביום שישי האחרון הסכימה ארה"ב לא להעלות את המכסים על מוצרי יבוא מסין • הדולר אינדקס נחלש על רקע האופטימיות סביב מלחמת הסחר

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים. 

 

23:00

יום המסחר הראשון לשבוע הסתיים בוול סטריט בעליות שערים. שלושת המדדים העיקריים ננעלו בירוק: מדד S&P 500  עלה בכ-1.09%, דאו ג'ונס  עלה בכ-1.13% ומדד נאסד"ק  עלה בכ-1.51%.  

העליות הבולטות של יום המסחר: מניית טוויטר זינקה היום בכ-7%, מניית נובל אנרג'י  קפצה ב-5.31%, מניית נייקי עלתה ב-3.75%, מניית בואינג עלתה ב3.78%, ומניית אפל עלתה ב-3.5%. לעומתן, מניית פפסיקו  איבדה כ-2.5% מערכה.

מחיר הנפט בתום יום המסחר השלים זינוק של 4.5% וכעת הוא עומד על 53.21 דולר לחבית. 

22:20

מחיר הנפט  ממשיך את העליות, ובשעה זו הוא עולה כ-4.3%, ומחירו 53.11 דולר לחבית. 

21:00

המגמה החיובית, גם אם מתונה, ממשיכה בוול סטריט, והמדדים העיקריים ממשיכים לרשום עליות. מדד S&P 500  עולה בכ-0.75%, דאו ג'ונס  עולה בכ-0.8% בממוצע ואילו הנאסד"ק  ממשיך לעלות בכ-1%.

מחיר הנפט ממשיך לטפס מעלה, כ-3.38%, וכעת הוא נסחר סביב 52.65 דולר לחבית. 

18:50

העליות החדות במסחר בוול סטריט נרגעו, אך המגמה במסחר מוסיפה להיות חיובית. מדדי S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים כ-0.5% בממוצע ואילו הנאסד"ק  קופץ בכ-1%.

הרקע לעליות הוא הפוגה ל-90 יום במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שהוכרזה בסוף השבוע האחרון, הסכמת ארה"ב שלא להעלות מכסים נוספים על סחורות מיובאות מסין וציוץ הנשיא טראמפ על כך שסין תפחית או תסיר לחלוטין את המכסים על רכבים אמריקאים. 

מניות בואינג וקטרפילר  עולות בעקבות הדיווחים על סחר חופשי יותר בין שתי המדינות.

מניית נייקי  עולה לאחר שמחיר המטרה של המנייה הועלה ב-4 דולר מ-81 ל-85 דולר.

מניית טוויטר מטפסת קרוב ל-6%.

מחיר הנפט  ממשיך לטפס כ-2.4% בשעה זו על רקע דיווח על הסכם בין פוטין והנסיך הסעודי לקיצוץ התפוקה. 

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית לקראת הנעילה.

16:30

 

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית ובעליות נאות בכל שלושת המדדים העיקריים: מדד נאסד"ק  עולה בכ-1.8%, מדד S&P 500  עולה בכ-1.4% ומדד דאו ג'ונס  עולה בכ-1.6%. מניית אפל מזנקת בכ-2.5%. 

מחיר הנפט  מזנק בכ-4.5%, ומחירו עומד כעת על 53.15 דולר לחבית.  

15:30

נמשכת המגמה החיובית בבורסות באירופה, המדדים העיקריים, ביניהם דאקס, קאק ופוטסי מטפסים.

מרבית מניות יצרניות הרכב האירופיות מזנקות על רקע הסכמת ארה"ב לא להעלות את המכסים על מוצרים סיניים.

החוזים העתידיים מאותתים על עליות בוול סטריט, מניות קאטרפילר, קוואלקום, GM, פורד ופיאט קרייזלר בולטות בעליות במסחר המקדים.

12:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות חדות, וזאת על רקע האופטימיות שנרשמה לאחר ההסכמות בין סין וארה"ב להפסקת אש במלחמת הסחר למשך 90 יום. לצד זאת, טראמפ צייץ כי סין הסכימה להפחית מכסים על רכבים מיובאים מארה"ב, מה שמקפיץ כעת את מניית GM (ג'נרל מוטורס) בפרנקפורט.

מדד הדאקס הגרמני מזנק 2.6%, הפוטסי קופץ 2.3%, הקאק עולה 2%. הדולר אינדקס (DXY) יורד בעוד המשקיעים מחפשים נכסי סיכון, והדולר האוסטרלי מזנק בכ-1%.

מחיר הנפט מזנק בחדות על רקע הדיווח שלפיו רוסיה וסעודיה הסכימו על קיצוץ קצב הפקת הנפט, וזאת לפני פגישת קרטל אופ"ק בסוף השבוע הקרוב בווינה.

מארק האפלה, מנהל משרד ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management: "ארה"ב וסין מורידות את להבות סכסוך הסחר. מפגש מכריע בין נשיא ארה"ב לנשיא סין הסתיים עם הקלה במתחים והתחייבות להמשך מו"מ בנושא הסחר. הבית הלבן הודיע שהוא מוכן לעכב את העלייה בתעריפים על 200 מיליארד דולר של סחורות סיניות, מ -10% ל -25%, שהיו מתוכננות ל 1 בינואר, כל עוד המשא ומתן נמשך. בתמורה, סין הסכימה לרכוש מארה"ב כמות "משמעותית מאוד" של חקלאות, אנרגיה וסחורות תעשייתיות. נכון לעכשיו, השווקים רואים את החדשות כחיוביות במקצת עבור נכסים בסיכון. המניות הגלובאליות עלו בסוף השבוע האחרון על רקע אותות אופטימיים שנבעו מהפגישה בין ארה"ב לסין והתפיסה שהבנק המרכזי בארה"ב נעשה גמיש יותר סביב העלאות נוספות. למדנו שממשל טראמפ והפד לא מקפידים על מדיניות בלי להתחשב בשוק ובהשפעה הכלכלית. אנחנו ממשיכים להיות במשקל יתר על מניות גלובליות ואג"ח ממשלתי של שווקים מתפתחים הנקובות בדולר אמריקאי. אף על פי כן אנו ממשיכים לצפות לתנודתיות מוגברת סביב מדיניות וחדשות כלכליות".

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות שערים: קאק , דאקס , פוטסי  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית. המסחר באסיה ננעל בעליות. כך,  ניקיי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  ננעלו בעליות. 

בגרמניה יפורסם היום מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור לחודש נובמבר, כאשר הצפי הוא לקריאה של 51.6 נקודות - ללא שינוי לעומת אוקטובר. בבריטניה צפוי להתפרסם מדד דומה לנובמבר, כאשר הצפי הוא לקריאה של 51.6 נקודות, לעומת קריאה של 51.1 נקודות באוקטובר.

08:55

ימים ספורים לפני פסגת מפיקות הנפט שאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב בווינה, קטאר הודיעה על כוונתה לצאת מקרטל אופ"ק (OPEC). מחיר הנפט  מזנק בתגובה ביותר מ-5%. קטאר היא יצרנית הגז הטבעי הנוזלי (LNG) הגדולה בעולם. 

07:50

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי סין תפחית או תסיר לחלוטין את המכסים על רכבים המיוצרים בארה"ב. 

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו "סין הסכימה להפחית ולהסיר מכסים על מכוניות המיוצרות בארה"ב ומיובאות לסין". כיום המכס קבוע לרמה של 40%.

 

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות: ניקיי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  נסחרים במגמה חיובית. בשישי נסגר המסחר בוול סטריט ובאסיה בעליות ואילו באירופה הוא ננעל בירידות. 

הבורסות בארה"ב יהיו סגורות ביום רביעי הקרוב בשל יום אבל על מותו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב. 

ביום שישי האחרון הסכימה ארה"ב לא להעלות את המכסים על מוצרי יבוא מסין בשווי של 200 מיליארד דולר לרמה של 25% - מה שאמור היה להיכנס לתוקף בינואר הקרוב. בתמורה, סין התחייבה להגדיל את רכישותיה בארה"ב - מה שצפוי לצמצם את גירעון הסחר של ארה"ב מול בייג'ינג. המדינות התחייבו לפתוח באופן מיידי בשיחות על המדיניות התעשייתית הלאומית של סין, שהתחייבה לרכוש מוצרים חקלאיים, תעשייתיים, מוצרי אנרגיה ועוד כדי לצמצם את הפער בסחר בין המדינות.

הבוקר פורסם מדד מנהלי הרכש של Caixin במגזר הייצור לחודש נובמבר, שעמד על 50.2 נקודות, לעומת 50.1 נקודות באוקטובר. ב"רויטרס" העריכו כי המדד יעמוד על 50 נקודות. 

הנפט נסחר הבוקר בעליות של כ-5.3%. כעת מחיר חבית עומד על 53.62 דולר. ביום חמישי הקרוב תתקיים פגישה של המדינות החברות בקרטל הנפט אופ"ק. בשוק מצפים שהקרטל יחליט על קיצוץ נוסף של הפקת הנפט כדי לתרום לעליית המחיר על ידי צמצום צד ההיצע. 

הדולר נחלש ב-0.09% לעומת הין היפני ומוסיף 0.02% לעומת היואן הסיני.