שקד בוועדת הכלכלה: "אין לי אמון בכך שזילבר תייצג את משרד המשפטים"

מתיחות גבוהה בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין רפורמת החלב, אליה הגיעו המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, ושרת המשפטים, איילת שקד • ח"כ רויטל סויד פנתה לשקד: "מי שאמורה לומר את דעתו של היועמ"ש זו זילבר. את שרת המשפטים, את לא אמורה להתקוטט עם פקידים, את אמורה לאפשר לה להביע את עמדת היועמ"ש"

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: איליה מלניקוב
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: איליה מלניקוב

המתח בין שרת המשפטים איילת שקד לבין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, הגיע היום (ב') לשיאו בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין הרפורמה במשק החלב. מי שאמורה הייתה לייצג את עמדת משרד המשפטים בדיון היא עו"ד דינה זילבר, אך לאור הודעתה של שרת המשפטים לפיה לא תתאפשר לזילבר להופיע בשמה בוועדות הכנסת במהלך מושב החורף, היא החליטה להגיע בעצמה לדיון ולייצג את משרדה. זאת, על אף שמי שריכזה מטעם משרד המשפטים את הטיפול המשפטי בנושא הסכם החלב היא זילבר.

כבר אמש (א'), כששקד הבינה שזילבר עומדת לייצג את עמדת היועמ"ש בוועדה, היא הודיעה ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, כי בהתאם לסעיף 123 לתקנון הכנסת, בכוונתה להגיע לדיון במקום זילבר.

יו"ר הוועדה, ח"כ כבל, התייחס גם הוא למתיחות בפתח הישיבה, והזכיר כי נושא הדיון הוא הרפורמה במשק החלב. "זה לא יהיה דיון פשוט ולא יהיה דיון קל, לא רק מאחר שהשרה באה לייצג את עמדת המשרד אלא בגלל הנושא עצמו. אם כל הכבוד לשרה ולזילבר, הם הדיון המשני בסיפור".

ח"כ רויטל סויד פנתה לשקד: "את שרת המשפטים. את לא אמורה להתקוטט עם פקידים אלא לאפשר לה (זילבר) להביע את עמדת היועמ"ש". השרה לא נותרה חייבת וענתה כי "אני אביע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה". שקד הוסיפה כי "אמרתי שהיא לא תייצג את המשרד במושב הקרוב. אין לי אמון שהיא תייצג את המשרד".

בתוך זה, התקיים כאמור דיון על הרפורמה במשק החלב. שקד אמרה בנושא כי עמדתו של היועמ"ש מקובלת עליה, לפיה מדובר בהסכם מדיניות, ולכן אין מקום להתערב בו. "כהסכם מסגרת הוא יכול להתקיים, וידרשו הליכי חקיקה מתאימים", אמרה השרה והוסיפה: "חקלאות זה לא עסק, זה ערך. אם הממשלה צריכה להכניס יד לכיס, ואם אזרחים צריכים לשלם יותר, כדי שתהיה חקלאות בישראל, זה הדבר הנכון".