נשיא שירות הסטרימינג של עליבאבא נעצר בסין בחשד לשוחד

יאנג ווידונג, נשיא "יוקו", שירות הזרמת הוידאו של עליבאבא, נעצר בסין בחשד לקבלת כספים בניגוד לחוק, ופוטר מתפקידו בחברה - לא ידועים פרטים נוספים לגבי המקרה

עליבאבא / צילום: רויטרס
עליבאבא / צילום: רויטרס

יאנג ווידונג, נשיא "יוקו", שירות הזרמת הוידאו של עליבאבא, נעצר בסין בחשד לקבלת כספים בניגוד לחוק, ופוטר מתפקידו בחברה. לא ידועים פרטים נוספים לגבי המקרה. החברה הצהירה כי "קבוצת עליבאבא מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של התנהלות עסקית. אנחנו לא נסבול שום מעשים לא אתיים או בניגוד לחוק". פן לויואן, מנכ"ל יחידת הבידור והמדיה הדיגיטלית של עליבאבא, שכוללת בתוכה את שירות יוקו, יחליף את ווידונג בתפקידו. ווידונג הצטרף ליוקו לפני חמש שנים, לפני שנרכשה לחלוטין ע"י עליבאבא ב-2015 תמורת 3.6 מיליארד דולר, ולפני כן עבד ביצרנית המחשבים הסינית לנובו.

הדברים קורים על רקע פשיטה רחבה של הרשויות בסין על עבירות שחיתות והעלמת מיסים בתעשיית הסרטים הסינית. הם גם קורים על רקע השינויים שנעשים בהנהגת עליבאבא בעקבות הודעתו של יו"ר ומייסד החברה ג'ק מא שיפרוש בשנה הבאה.

יחידת הבידור והמדיה הדיגיטלית של עליבאבא הצהירה על השקעות בגובה 7.2 מיליארד דולר עד 2020, על רקע התחרות הקשה איתה היא מתמודדת מול יריבות כמו ביידו ושירות iQiyi.