סמנכ"לית הכספים של וואווי צפויה לבקש היום שחרור בערבות מבית המשפט הקנדי

מנג וואנז'ו נעצרה בגין הפרה לכאורה של הסנקציות האמריקאיות נגד איראן • על פי "רויטרס", הרשויות בארה"ב חושדים כי וואווי ניסתה לעשות שימוש במערכת הבנקאות הבינלאומית כדי להתחמק מהסנקציות

סמנכ"לית הכספים של וואווי טכנולוג'יס, מנג וואנז'ו / צילום: Alexander Bibik, רויטרס
סמנכ"לית הכספים של וואווי טכנולוג'יס, מנג וואנז'ו / צילום: Alexander Bibik, רויטרס

סמנכ"לית הכספים של וואווי טכנולוג'יס, מנג וואנז'ו, צפויה להופיע היום (ו') בפני בית המשפט הקנדי לדיון לגבי שחרורה בערבות, בעת שהיא ממתינה להחלטת בית המשפט האם להסגיר אותה לארה"ב. 

וואנז'ו (46), בתו של מייסד וואווי רן ז'נגפיי, נעצרה בוונקובר ב-1 בדצמבר. המעצר נעשה לבקשת ארה"ב, בגין הפרה לכאורה של הסנקציות האמריקאיות נגד איראן. לפי "רויטרס", הרשויות בארה"ב חושדים כי וואווי ניסתה לעשות שימוש במערכת הבנקאות הבינלאומית כדי להתחמק מהסנקציות על איראן. עם היוודע דבר המעצר, בחברה מסרו כי אין שום מידע לגבי התנהגות בלתי חוקית מצדה של מנג, והוסיפו כי וואווי מצייתת לחוקים ולתקנות בכל מקום שבו היא פועלת. 

מעצרה התבצע בנקודה קריטית ביחסי ארה"ב-סין. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג הסכימו בשבוע שעבר על הפוגה זמנית בסכסוך הסחר במטרה לגבש הסדר באמצעות מו"מ. עם זאת, גורמים רשמיים בארה"ב אמרו אתמול כי טראמפ לא ידע על המעצר מראש. 

לפי הערכות מומחים משפטיים שדיברו עם "רויטרס", פרקליטי המדינה צפויים לטעון כי ישנה סכנה שוואנז'ו תנסה לברוח מקנדה ולכן יבקשו מבית המשפט לסרב לשחרור בערבות.