פינוי-בינוי בנוה עופר: 300 דירות במקום 112

ברחוב ארבר מתוכנן פרויקט פינוי-בינוי שבו ייבנו 6 בניינים בני 6-18 קומות במקום 7 בניינים בני 4 קומות

סיפור הדיירים: 

אלעד, נציג הדיירים באחד הבניינים, מספר: "כמה דיירים לקחו את היוזמה והתארגנו יחד, ובעזרת החברה להתחדשות עירונית רצנו קדימה. לקח לנו כמעט 4 שנים להגיע ל-80% חתימות. המבוגרים פחדו, אבל החברה עשתה הרבה כנסים, וגם האנשים הכי קשים התרצו בסוף והבינו שזה לטובת כולם. עיקר החששות היו שהחברה תעזוב, שאנשים לא יקבלו את הבתים.

"אני גדלתי בבניין הזה, ואמא שלי גרה קומה מעליי, קומה רביעית בלי מעלית. והדירות קטנות. אנשים אמרו לי, 'בסוף נמות ואז יעשו את הפרויקט'. 

"גם העירייה לא ששה כל-כך לקראת העניין - רק לפני שנה בערך יצא מסמך מדיניות לשכונה שלנו. עברנו פורום מהנדס העיר ועכשיו מחכים לוועדה המקומית שתאשר. היינו צריכים לתת שטח ציבורי כי זה 7 בניינים שעדיין לא הוחלט מה יעשו בשטח הזה. מבחינת השכירות יהיה קשה למצוא לכולם דירות, אנחנו 112 משפחות. אבל יכול להיות שיפנו בהדרגה, ואז יהיה יותר קל מבחינת השכירות". 

התמורה ליזם:

היזם יבנה כ-317 דירות ב-6 בניינים בני 6-18 קומות ויוכל למכור כ-205 דירות. שטח הדירות החל מ-80 מ"ר. לכל דירה חניה. 

התמורה לדיירים:

הדיירים מקבלים דירה חדשה בבניין חדש. הדירות של הדיירים הוותיקים יהיו יהיו פרוסות בכל הפרויקט, למעט דירות הגן והדירות המיוחדות. לכל דירה חניה ומרפסת. הדיירים יקבלו דירות בשטח של כ-80 מ"ר, גדולות בכ-25 מ"ר ברוטו מהדירה הרשומה על שמם בטאבו כיום. היזם ישלם שכר דירה לכל דייר לתקופת הפינוי.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט כבר שלוש שנים. בקשה לאישור הפרויקט נמצאת בוועדה המקומית. היתר בנייה צפוי להתקבל תוך שנתיים, אכלוס עד כ-3 שנים מיום קבלת היתר בנייה.

מיקום מדויק: רחוב ארבר 14-26, שכונת נוה עופר בדרום תל-אביב

המצב הקיים: 7 בניינים בני 4 קומות שבהם כ-112 דירות. בבניינים אין מעלית, אין חניות. שטח ממוצע לדירה כ-60 מ"ר.

היזם: הדיירים באמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

אדריכל: אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים