בעקבות מכירת שיכון ובינוי לנתי סיידוף: העובדים יקבלו מענק מכירה בסכום כולל של כ-10 מיליון שקל

בחברה מועסקים כ-800 עובדים, וכל אחד מהם יקבל כמה אלפי שקלים, על רקע העברת מניות השליטה • כל זכויות העובדים וההסכמים הקיבוציים הקיימים בקבוצה יישמרו גם תחת הבעלים החדשים

החתימה על הסכם המענק לעובדי שיכון ובינוי /  צילום: דוברות ההסתדרות
החתימה על הסכם המענק לעובדי שיכון ובינוי / צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, הנהלת שיכון ובינוי ונציגי ועדי העובדים בקבוצה חתמו היום (א') על הסכם שלפיו מאות עובדי החברה יקבלו מענק מכירה, בעקבות העברת מניות השליטה בקבוצה לאיש העסקים נתי סיידוף.

ההסכם יחול על כ-800 עובדים בקבוצת שיכון ובינוי , לרבות החברות-הבנות. כחלק מההסכם הוסדר מנגנון לחלוקת מענק לעובדי הקבוצה, בסך כולל של כ-10 מיליון שקל. גובה המענק משתנה ונקבע בהתאם לוותק, והוא יחולק לעובדים המועסקים בה לפחות 3 שנים וששכרם החודשי אינו עולה על 36,500 שקל.

עוד סוכם כי כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים בקבוצה יישמרו גם תחת הבעלים החדשים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אני מברך את הצדדים על כך שהגיעו להסכם ראוי ומכבד, אשר רואה את טובת העובדים לנגד עיניו ומכיר בתרומתם להצלחתה. לב-לבה של כל חברה הוא עובדיה, ולכן זהו צעד טבעי שההסכם יתגמל אותם על עבודתם ויבטיח את יציבותם הכלכלית והתעסוקתית גם תחת הבעלים החדשים".

מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, משה לחמני, ציין: "יחסי העבודה במשך כל השנים בחברה הם טובים מאוד ובנויים על אמון רב בין הצדדים ושיח פתוח ומתמשך. כך היה - כך עכשיו, וכך גם יהיה בעתיד".

מנציגי ועדי העובדים בקבוצת שיכון ובינוי נמסר: "אנו מברכים על ההסכם וההישגים שהוא כולל. תודתנו נתונה לכל השותפים על התמיכה ועל הליווי במהלך המשא-ומתן".