בוטל השת"פ של מדיוי וקיבוץ רמות מנשה לגידול הקנאביס; המניה איבדה 60% מהשיא

מדיוי תחזיר לקיבוץ את המניות שלה בחברה המשותפת "היי פארמה" לקיבוץ, ותקבל בחזרה 14 מיליון שקל • ביטול ההסכם מחזיר את מדיוי לנקודת ההתחלה בפעילותה בישראל • מנחם כהן, בעל השליטה ומנכ"ל מדיוי: "הרגשנו שההסכם עם הקיבוץ אינו מתפתח היטב והופך לאבן-ריחיים על צווארנו"

שדה קנאביס / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
שדה קנאביס / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת מדיוי  הפועלת בתחום הקנאביס, הודיעה היום (א') על ביטול ההסכם העיקרי שלה לפעילות בישראל, מול קיבוץ רמות מנשה, אירוע אשר למעשה מחזיר אותה לנקודת ההתחלה בפעילותה בישראל. בעקבות ההודעה ירדה היום המניה בשעות הצהריים ב-5% והשלימה צניחה של 60% מהשיא בסוף חודש מארס השנה. החברה נסחרת כעת לפי שווי של כ-87 מיליון שקל.

מדיוי מיזגה לתוכה בתחילת השנה את חברת "היי פארמה" בה היא מחזיקה 51% והקיבוץ 49%. היי פארמה הייתה אמורה לגדל קנאביס על גבי אדמות הקיבוץ ולהסב מפעל קיבוצי לעיבוד והפקה של קנאביס. בעקבות ביטול ההסכם בין הצדדים, מדיוי תחזיר את המניות שלה בהיי פארמה לקיבוץ, ותקבל בחזרה 14 מיליון שקל מהחברה המשותפת. בד-בבד היא במו"מ עם מספר חקלאי קנאביס ישראלים אחרים, לשיתוף-פעולה בתחום.

הקיבוץ רצה חלק בפעילות בחו"ל

לדברי מנחם כהן, בעל השליטה ומנכ"ל מדיוי, "הרגשנו שההסכם עם הקיבוץ אינו מתפתח היטב והופך לאבן-ריחיים על צווארנו. הקיבוץ לא הצליח לקבל החלטות במהירות שדרושה לחברת קנאביס. המתח התפרץ בחודשיים האחרונים, אבל היה קיים מתחת לפני השטח כבר זמן רב".

מקור עיקרי למתח היה הדרישה מצד הקיבוץ לקחת חלק בפעילות של מדיוי מחוץ לישראל. למדיוי מזכר כוונות לפעילות במקדוניה, אותה ביקשה לאגד כחברה בת שלה ולא תחת היי פארמה. מדיוי התכוונה להשאיר בהיי פארמה רק את הפעילות בישראל. אלא שפעילות זו הלכה ונהייתה פחות מעניינת בעקבות עיכוב במתן אישורי הייצוא של קנאביס מישראל. כשהבין הקיבוץ שלא יקבל נתח מן הפעילות בחו"ל, הוחלט על הפרדת הכוחות.

כמה הצלחתם להתקדם במהלך שנת ההסכם? כלומר מה סטטוס הפעילות שאתם נוטשים היום?

כהן: "פעילות הגידול נמצאת בשלב של תכנון מתקדם. שיפוץ המפעל נעצר בעקבות חילוקי הדעות. אני מעריך שאיבדנו בערך ארבעה חודשי פעילות. אנחנו יכולים למצוא תחליף ראוי די בקלות, אחרי שנקבל את ההשקעה בחזרה".