ועד העיתונאים ב"ידיעות אחרונות" עתר נגד הפיטורים בקבוצה

במסגרת הבקשה התבקש בית הדין להקפיא כל שינוי מבני באתר XNET, עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים

בית "ידיעות אחרונות" / צילום: איל יצהר
בית "ידיעות אחרונות" / צילום: איל יצהר

ועד העיתונאים של קבוצת "ידיעות אחרונות" הגיש היום (ד'), באמצעות עורכי הדין של ארגון העיתונאים, בקשה לצו מניעה נגד הפיטורים בקבוצה. הבקשה הוגשה לבית הדין לעבודה בתל-אביב באמצעות משרד עורכי הדין בשה סבוראי זביידה. דיון בבקשה נקבע ל-12 בדצמבר.

במסגרת הבקשה התבקש בית הדין להקפיא כל שינוי מבני באתר XNET, עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים. בנוסף מבקש הוועד לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים הנחוצים לצורך גיבוש עמדה ביחס לשינויים שמקדמת הנהלת "ידיעות אחרונות", ביניהם סבב פיטורים עליו כבר דובר במסגרת המשא-ומתן שמנהלת ההנהלה עם הוועד בחודשים האחרונים.

הוועד מבקש לדעת אילו עובדים השתתפו בתוכנית הפרישה שהציגה ההנהלה ואילו סורבו, ומה המספר המדויק של התקנים במערכת שלא צפויים להיות מאוישים בעקבות עזיבתם של עובדים. עוד מבקש הוועד להעביר לידיו את כל הנתונים בהקשר של המשא-ומתן הקיבוצי המתנהל.

הבקשות הוגשו בעקבות הודעה שקיבלו עובדי XNET לפני כשבוע על כך שצפויים שינויים במבנה האתר, במסגרתם יבוטלו חלק מהערוצים שלו.

במייל שנשלח היום לעובדים נכתב כי "הנהלת 'ידיעות אחרונות' בחרה שלא לדון איתנו על המהלך בטרם קידומו ועדכנה אותנו על כך בתמציתיות כשעתיים לפני השיחה עם העובדים. גם כעת אנו קוראים להנהלת 'ידיעות' לשים את המחלוקות בצד, לשבת בהקדם לשולחן המשא-ומתן ולהציג בפנינו את הנתונים המתאימים בהקשר למשא-ומתן המתנהל בין הצדדים ולשינויים המבניים המתוכננים, על-מנת לייתר את הצורך בדיון בבית הדין".