פרצת פרטיות נוספת בפייסבוק: תמונות מיליוני משתמשים שותפו עם אפליקציות ללא אישור

פייסבוק הודיעה כי באג שהתגלה בספטמבר האחרון שיתף תמונות של קרוב ל-7 מיליון משתמשים • התמונות – גם כאלה שהמשתמשים העלו לפייסבוק אך לא פרסמו

פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

פרצת פרטיות נוספת בפייסבוק: החברה הודיעה היום על פרצת אבטחה שהובילה לכך שתמונות של 6.8 מיליון משתמשים שותפו עם אפליקציות ללא אישור. הפוסט פורסם באתר החברה, ומי שחתום עליו הוא הישראלי תומר בר, שעבד בעבר בפייס.קום הישראלית, והיום עובד בפייסבוק. הבאג נתן גישה לעד 1,500 אפליקציות, שפותחו על ידי 876 מפתחים.

בפוסט הסביר בר כי בדרך-כלל אפליקציות מקבלות גישה לתמונות שמשתמש שיתף בטיימליין שלו, אבל במקרה הזה מפתחי האפליקציות קיבלו גישה לתמונות נוספות שפרסם המשתמש, למשל בסטוריס או במרקטפלייס. יותר מכך, האפליקציות קיבלו גישה לתמונות שאנשים העלו לפייסבוק אך בחרו שלא לפרסם. כלומר ניתנה לאפליקציות גישה לתמונות שהמשתמש לא הסכים לשתף.

"אנחנו מתנצלים שזה קרה. בתחילת השבוע הבא נוציא כלים למפתחי האפליקציות שיאפשרו להם לדעת מי האנשים שנפגעו, ונפעל למחיקת התמונות. כמו כן, נעדכן את האנשים שיש פוטנציאל שהם נפגעו, והם יוכלו לבדוק האם הם השתמשו באפליקציות שנפגעו מהבאג", כתבו בפייסבוק.