בנט ושקד נמנעו בהצבעה למינוי נתניהו כשר הביטחון

ישיבת הממשלה הייתה מתוחה היום במיוחד: השרה שקד אמרה בישיבת הממשלה כי בנט צריך היה להיות שר הביטחון, ונתניהו השיב לה כי דבריה "אינם ראויים" ואמר כי "מערכת הביטחון מתפקדת מצוין"

איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: רפי קוץ
איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: רפי קוץ

המתח הפוליטי הורגש היטב הבוקר (א') בישיבת הממשלה השבועית. השרים נפתלי בנט ואיילת שקד נמנעו בהצבעה לאשרור ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר הביטחון. המינוי יובא לאישור הכנסת. נתניהו הודיע לפני כמה ימים כי לקראת חודש ינואר הוא ימנה שר/ת קליטה ושרת חוץ. הממשלה צריכה להשיב לבג"ץ עד 25 בדצמבר בנוגע לריבוי התיקים שמחזיק נתניהו.

ישיבת הממשלה הייתה מתוחה היום במיוחד. השרה שקד אמרה בישיבת הממשלה כי בנט צריך היה להיות שר הביטחון. נתניהו השיב לה כי דבריה "אינם ראויים" ואמר כי "מערכת הביטחון מתפקדת מצוין". 

בנט אמר לנתניהו: "חבל שאינך נאבק בטרור כפי שנלחמים בנו", והשר ישראל כ"ץ התערב ואמר: "נתניהו יכול להיות שר ביטחון וגם שר חוץ" - אמירה שלה הגיבה שקד: "אתה מתחנף לנתניהו כדי לקבל את תיק החוץ".

השר זאב אלקין טען כי האחריות לבעיות המשפטיות ביישום מדיניות הממשלה נמצאות בתחום אחריותה של השרה שקד, וכי הפירצה בגדר בבית אל התחרשה כאשר ליברמן היה שר הביטחון.

אולם יצוין כי הדברים החמורים שנאמרו במהלך ישיבת הממשלה אינם דומים לנאומים המנומסים יחסית שנשאו שקד ובנט כ-15 דקות קודם לכן בעת ההפגנה בחוץ. בנט ושקד מקפידים לשמור על כבודו של נתניהו בזמן שהם נואמים בפומבי בפניהם ובקולם, ולאחר מכן, את הדברים החמורים שהם מביעים בתוך ישיבת הממשלה הם מדליפים כדי להראות את גבורתם בישיבה הסגורה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט פתח את הבוקר בהפגנה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ולאחר מכן המשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה, ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג'וב לנפתלי בנט". 

בבית היהודי הגיבו להודעת הליכוד: "ראש הממשלה נתניהו משותק מאימת המשפטנים והאג. האויב מזהה זאת ולכן הפסיק לפחד. במקום להילחם בבית היהודי, הגיע הזמן שרוה"מ ייחלץ מאזיקי הפייק משפט והפייק מוסר, ויילחם בטרור".