עובד ברשות המסים נעצר בחשד לקבלת שוחד

5 חשודים נוספים נעצרו בחשד לביצוע עבירות שחיתות • עפ"י המידע שהגיע לידי "גלובס", העובד, שהיה חשוף למידע סודי מתוקף תפקידו, העביר את המידע לגורמים שלא היו מורשים לקבלו, וזאת בתמורה לטובות הנאה

מעצר, שוחד / צילום: שאטרסטוק
מעצר, שוחד / צילום: שאטרסטוק

עוד עובד ציבור חשוד במעורבות בפרשת שחיתות ציבורית וקבלת שוחד: היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחה הבוקר (ב') בחקירה גלויה נגד עובד ציבור ו-5 חשודים נוספים בחשד לביצוע עבירות שחיתות ופגיעה בטוהר המידות. החשוד המרכזי בפרשה, עובד הציבור, הוא עובד רשות המסים באחד ממשרדי המע"מ באזור המרכז.

על-פי המידע שהגיע לידי "גלובס", העובד ברשות המסים, שהיה חשוף למידע סודי מתוקף תפקידו, העביר את המידע לגורמים שלא היו מורשים לקבלו, וזאת בתמורה לטובות הנאה.

בשעות הבוקר נעצרו ששת החשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. בין העצורים, כאמור, עובד הציבור. על-פי החשד, עובד הציבור פעל לכאורה במסגרת תפקידו על-מנת לקדם תועלתם של אחרים, וזאת בניגוד לחוק.

החקירה הסמויה בפרשה התנהלה בשיתוף מלא של רשות המסים, הגורמים המקצועיים הממונים על העובד והיחידה לאבטחת מידע ברשות המסים. את החקירה מלווה גם פרקליטות מחוז מרכז.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון".

מרשות המסים נמסר כי "החקירה התנהלה בשיתוף מלא של רשות המסים, כחלק ממדיניות הרשות לחשיפה ולמיגור כל תופעה של פגיעה בטוהר המידות בין שורותיה". 

עורך דינו של החשוד מרשות המסים, עו"ד יוגב נרקיס ממחלקת עבירות הצווארון הלבן במשרד שוורץ-נרקיס ושות', מסר כי "אנו סומכים על הבדיקה המשטרתית אשר תגיע למסקנה כי המידע ששימש בבסיס חקירתה הוא רכילות בלבד, וכי הפרשה תסתיים בלא כלום".