פוינטר קיבלה הזמנה מלקוח בהיקף של 8.5 מיליון דולר; המנכ"ל: "יש עוד חוזים בדרך, אך לא בהיקף כזה"

בהודעה לקונית לבורסה עדכנה החברה על קבלת הזמנה בהיקף של 8.5 מיליון דולר למוצר 4G, מלקוח שפרטיו נשארו חסויים • דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר: "זו הזמנה חריגה, שמהווה חלק משמעותי מהמכירות שלנו - יותר מ-10% מקצב המכירות השנתי"

חברת פוינטר טלוקיישן  מדווחת היום על ההזמנה הגדולה ביותר שקיבלה מלקוח. בהודעה לקונית לבורסה עדכנה החברה על קבלת הזמנה בהיקף 8.5 מיליון דולר למוצר 4G, מצד ספקית שירותים ששמה לא נמסר, ולא נמסרו פרטים על מיקומה הגיאוגרפי. פוינטר עדכנה כי אספקת המוצרים צפויה להתחיל ברבעון השני של 2019 ותימשך עד סוף שנת 2019.

פוינטר, בניהולו של דוד מחלב, מספקת שירותים ומוצרים בתחום ניהול הנכסים הניידים, כגון פתרונות טכנולוגיים לניהול ציי רכב. בשיחה עם "גלובס" אמר היום מחלב כי "זו הזמנה חריגה שמהווה חלק משמעותי מהמכירות שלנו - יותר מ-10% מקצב המכירות השנתי. ההזמנה הזאת מצביעה על כך שאנחנו מממשים יפה את האסטרטגיה שלנו, לא רק בתחום השירותים אלא גם בתחום המוצרים - כפי שאמרתי ברבעונים האחרונים על גידול צפוי בתחום המוצרים".

מחלב מוסיף שהמוצר שיסופק הוא מוצר טלמטיקס שיועד ספציפית ללקוח הזה, ופוינטר לא תוכל למכור אותו ללקוחות אחרים. ההכנסות מהזמנה זו יוכרו במלואן בשנת 2019, ויובילו לשינוי מסוים בתמהיל ההכנסות של פוינטר, שמתחלק בדרך כלל לכשליש הכנסות ממוצרים וכשני שליש - משירותים. "נמשיך לצמוח גם בתחום השירותים, אבל יש לנו קפיצה של כ-15% בהכנסות ממוצרים ב-2019", מציין מחלב.

המוצרים שפוינטר מספקת משמשים למעקב ולניהול, וכוללים תקשורת דו-כיוונית לרכב, וכן חיבור למחשב הרכב. "זאת ליבת העסקים שלנו", אומר מחלב. "המוצרים מתחברים כולם ל-GPS ותקשורת על קווים סלולריים, וכן למערך הרכב. סביב זה, מייצרים עולם שלם עם אפליקציות מסביב".

יש עוד חוזים בדרך?
מחלב: "יש עוד חוזים יפים בדרך, אבל לא בהיקף כזה. זאת הפעם הראשונה שיש לפוינטר לקוח שמהווה מעל 10% מההכנסות".

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכמו הכנסות פוינטר ב-59.4 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה ב-2017. הרווח הנקי גדל ב-1.5% ל-5.5 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-4.5% ל-7.5 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה בפוינטר היא חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, שמחזיקה ב-18.3% מהון המניות. שווי השוק של החברה בנאסד"ק ובת"א הוא 95 מיליון דולר.