ירידה אוטונומית: מניית פורסייט צנחה ב-40% בשנה האחרונה

חברת RH אלקטרוניקה תשקיע במפתחת פתרונות התוכנה עבור מערכות עזר לנהג 3.7 מיליון שקל, בפרמיה של 90% על השוק

חברת פורסייט ערכה אתמול (יום ב') הדגמה של מערכת העזר לנהגים שפיתחה, ובמקביל הודיעה על חתימת הסכם פיתוח והשקעה לא מחייב עם RH אלקטרוניקה, חברת קבלנות משנה מובילה בייצור והרכבה של מערכות אלקטרוניות, הנמצאת בבעלות יעקב רוזנברג וגדליה המרמן, שמניותיה נסחרו בבורסה בת"א עד סוף 2015.

פורסייט  (Foresight) פועלת בתחום של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות.

ההסכם מתייחס לתנאים לפיהם פורסייט תשכור את שירותיה של ר.ה אלקטרוניקה, באופן ישיר ו/או באמצעות קבלן מאושר שלה - טונסון לאבס, לפרויקט רב-שלבי לפיתוח פתרונות מבוססי שבבים עבור QuadSight, מערכת הראייה הממוחשבת של פורסייט בעלת ארבע מצלמות.

שתי החברות מתכננות לחתום בתוך חודשיים על הסכם מחייב המבוסס על עקרונות ההסכם המקורי הבלתי מחייב, במסגרתו יקבעו הצדדים את הכמויות המינימליות של יחידות הייצור של QuadSight והתנאים המסחריים של הייצור. בנוסף, במסגרת ההסכם המחייב RH תקבל "זכות סירוב ראשונה" לייצור של מערכות QuadSight ותכין את התשתית עבור הייצור.

נוסף על כך, עם חתימת ההסכם המחייב הסופי תרכוש ר.ה אלקטרוניקה כ-1% מהון מניות פורסייט בכ-3.7 מיליון שקל, לפי מחיר של 3 שקל למניה, פרמיה של כ-90% על מחיר המניה בבורסה.

עם זאת, מניית פורסייט רשמה ירידה של 40% בשנה האחרונה ושוויה של החברה הצטמק לכ-210 מיליון שקל. ביוני האחרון גייסה החברה כ-45 מיליון שקל מחברת הביטוח והפיננסים הראל, מיטב דש, פסגות ומשקיעים נוספים, באמצעות הקצאות מניות לפי מחיר של 2.05 שקל למניה - השקעה שעליה הם מופסדים היום יותר מ-20%.

"שותפה אידיאלית למפת הדרכים העתידית שלנו"

פורסייט הוקמה על ידי המנכ"ל חיים סיבוני (מחזיק בכ-27% מההון) בשנת 2015. החברה הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה ביבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס; וגיא מיוחס, זכיין פורשה.

סיבוני ציין אתמול כי "מטרת שיתוף הפעולה האסטרטגי הזה היא לאפשר לנו להשיג אבני דרך טכנולוגיות עתידיות חשובות. ההשקעה המיועדת של RH בפרמיה מעל מחיר השוק מסמלת הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה של פורסייט. יכולות ההנדסה, הפיתוח והייצור של RH הן בעלות ערך רב עבור פורסייט, מה שהופך את RH לשותפה אידיאלית למפת הדרכים העתידית שלנו".