מתמחה לשעבר במיקרוסופט: גוגל חיבלה בכוונה בדפדפן של מיקרוסופט באמצעות יוטיוב

מתמחה לשעבר בהנדסת תוכנה במיקרוסופט חשף תקרית שגרמה השנה למהנדסים של דפדפן אדג' של מיקרוסופט להאמין כי גוגל הוסיפה בכוונה קוד ליוטיוב שיביא לתקלה בדפדפן

משרדי גוגל במנהטן / צילום: shutterstock
משרדי גוגל במנהטן / צילום: shutterstock

מתמחה לשעבר בהנדסת תוכנה במיקרוסופט חשף תקרית שגרמה השנה למהנדסים של דפדפן אדג' של מיקרוסופט להאמין כי גוגל הוסיפה בכוונה קוד ליוטיוב שיביא לתקלה בדפדפן. המתמחה, ג'ושוע בקיטה, כתב בפוסט באתר Hacker News. כי פקודה שגוגל הוסיפה לסרטונים ביוטיוב השפיעה על החומרה של מיקרוסופט שמאיצה סרטונים. לטענתו, "לפני כן, הובלנו על דפדפן כרום מבחינת ניצול הסוללה עבור נגינה של סרטונים. כמעט באותו רגע שהם הכניסו את השינויים ביוטיוב שהשפיעו לרעה על אדג', הם התחילו לפרסם שכרום מוביל על אדג' מבחינת ההשפעה של צפייה בסרטונים על זמן חיי הסוללה".

מיקרוסופט הודיעה לאחרונה כי עבור פיתוח הדפדפן אדג' היא עוברת לפרויקט הקוד הפתוח כרומיום של גוגל, ומחליפה את השימוש שעשתה עד אז ב-EdgeHTML. בפוסט שפרסם, בקיטה טען כי אחת הסיבות למעבר לכרומיום של גוגל היא ש"גוגל עשתה כל הזמן שינויים באתרים שלה שהביאו לתקלות בדפדפנים אחרים, ולא יכולנו לעמוד בקצב". בהמשך הפוסט בקיטה טען כי "בעוד שאני לא בטוח שיוטיוב ביצעה שינויים בכוונה תחילה כדי להאט את אדג', קולגות רבות שלי משוכנעים בכך. גם כשביקשנו, יוטיוב סירבה להסיר את הפקודה שהוסיפה ולא פירטה למה".

הטענות מגיעות מספר חודשים אחרי שגם מנהל במוזילה טען כי שינוי עיצובי ביוטיוב גרם לאתר להיות "איטי פי חמש בדפדפנים פיירפוקס ואדג'". לפני מספר שנים עלו גם טענות שגוגל חסמה באופן מכוון גישה לאפליקציית גוגל מאפס מטלפונים של ווינדוס.

מיוטיוב נמסר בתגובה לאתר The Verge שדיווח על טענותיו של בקיטה, כי מה שהוא מתאר היה באג בלבד, שתוקן לאחר שדווח עליו, ולא אמצעי חבלה מכוון במתחרים. מיקרוסופט לא התייחסה לטענות הספציפיות שהעלה בקיטה, ומסרה לאתר כי "גוגל היא שותפה שמסייעת לנו ואנחנו מצפים להמשך המסע איתה, כשאנחנו עובדים על העתיד של מיקרוסופט אדג'".