נתניהו תובע 200 אלף שקל מבן כספית: "מנהל מסע השמצות מכוון נגדי"

לטענת רה"מ, "כספית מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס אליי" • נתניהו מפנה בתביעה לטור ב"מעריב" ביום שישי האחרון, ובו לדבריו "שקר בוטה" באשר להטבה שניתנה לעו"ד איל ינון, יועמ"ש הכנסת, אותה קשר כספית לצירופה של עו"ד עמית מררי, בת זוגו של ינון, לצוות המורחב שמונה לניתוח הראיות נגד נתניהו

בן כספית / צילום: איל יצהר
בן כספית / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (א') תביעת לשון הרע נגד העיתונאי בן כספית, מו"ל העיתון "מעריב" אלי עזור, העורך הראשי דורון כהן ובית הדפוס מעריב בע"מ. על התביעה חתום עורך דינו החדש של נתניהו, נבות תל-צור, וגם עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק והיא הוגשה לבית המשפט השלום בתל-אביב.

בכתב התביעה, בסך 200 אלף שקל, מצוין כי כספית מנהל "מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, במסגרתו הוא מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה".

נתניהו מפנה לטור בעיתון "מעריב" ביום שישי האחרון, ובו לדבריו "שקר בוטה" באשר להטבה שניתנה לעו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, אותה קשר כספית לצירופה של עו"ד עמית מררי (בת זוגו של ינון) לצוות המורחב שמינה היועץ המשפטי לממשלה לצורך ניתוח הראיות וקבלת החלטה בחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה. 

נתניהו טוען בכתב התביעה כי הפרסום של כספית "מייחס לראש הממשלה האשמה קשה וחמורה מאין כמוה, שאותה הציג הנתבע ללא היסוס בפני הציבור, על אף שבדיקה פשוטה הייתה מגלה כי אין בדברים שמץ של אמת, ומדובר בשקר גס".

לדבריו, "אין ולא יכול להיות כל קשר בין צירופה של עו"ד מררי לצוות הפרקליטים, אשר פורסם לציבור בעיתון 'גלובס' רק ביום 27.11.2018 וממילא לא היה ידוע לראש הממשלה, להטבה שניתנה לעו"ד ינון כחצי שנה קודם לכן (יוני 2018)".

לפי התביעה, "הטענה כאילו אותה הטבה ניתנה ביוזמת ח"כ מיקי זוהר כשלוח של ראש הממשלה, היא עזת-מצח, מקוממת ושקרית. אם הנתבע היה טורח לבדוק את העובדות, הוא היה מגלה כי עוד בחודש מאי 2018 החל ח"כ מיקי זוהר לטפל בנושא הצמדת תנאי הפנסיה התקציבית של היועמ"ש לתנאי שופט, וכי לראש הממשלה לא הייתה כל נגיעה לכך". 

עוד מצוין בכתב התביעה כי נתניהו לא היה מודע כלל לקשר בין ינון למררי, וכי הדברים שכתב כספית הם השמצה חמורה נגדו.

בכתב התביעה מצוין כי כבר ביום שישי פנה עו"ד תל-צור לכספית במכתב התראה, ובתשובת כספית הוא "הודה למעשה, הודאת בעל דין, כי אין באפשרותו להגן על הסיפור השקרי שפורסם על-ידיו בכוונת מכוון".

בהמשך כתב התביעה מביא תל-צור את הדין והדברים עם כספית, בנוגע לכך שכספית אמור היה לפנות מראש לקבל תגובה לפני פרסום ולא להציע רק בדיעבד להוסיף את תגובתם, וגם בנוגע להיותו של הסיפור (באשר לקשר בין מררי לינון, למהלך של נתניהו באמצעות ח"כ זהר) חלק מפרסומים של עיתונאים אחרים.

עו"ד תל-צור מציין כי "את תשובתו סיכם הנתבע בכך שהוא 'משתדל להגן על סיפורים שלי, לא על חשיפות של עיתונאים אחרים (שלא הוכחשו)', ואף בכך יש משום הודאת בעל דין כי הנתבע לא ערך כל בדיקה בטרם פרסם את דברי הבלע והדיבה".  החמורים".

אין זו הפעם הראשונה שאחד מבני משפחת נתניהו תובע את בן כספית. תביעת לשון הרע האחרונה שהגישה שרה נתניהו נגד כספית על סך מיליון שקל הסתיימה באוקטובר 2017, אחרי 7 שנים של התנהלות. הצדדים הגיעו אז לפשרה בהליך גישור, לפיה כספית הביע צער מעל דפי העיתון בפני שרה נתניהו, וחברת הביטוח של "מעריב" שילמה לנתניהו 50 אלף שקל לכיסוי ההוצאות המשפטיות.