הממשלה תאמץ ותיישם את מדיניות הרגולציה של ה-OECD

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו • לפי ההצעה, לפני כל שינוי ברגולציה, משרדי הממשלה יצטרכו לבצע השוואה בינלאומית, בדיקות עלות-תועלת, שיח עם הציבור והערכות של אפקטיביות החקיקה

בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי
בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ וליישם את מדיניות הרגולציה של ארגון ה-OECD. בעקבות יישום ההצעה יורחבו הבדיקות המקדימות של הוראות וכללים חדשים שמשרדי הממשלה מבקשים ליזום וכן תתבצע בדיקה מוקדמת של ההוראות על ידי האגף לרגולציה במשרד ראש הממשלה על-מנת לוודא אחידות ויעילות. השר להגנת הסביבה זאב אלקין שהתנגד לנוסח המקורי הצביע בעד ההחלטה לאחר שנעשו בה שינויים שתאמו את דרישותיו.

נתניהו אמר בעקבות ההחלטה כי "אנחנו חייבים לחתוך בבירוקרטיה וברגולציה כדי למצות את הפוטנציאל הכלכלי שלנו".

לפי ההצעה, לפני כל שינוי ברגולציה, משרדי הממשלה יצטרכו לבצע השוואה בינלאומית, בדיקות עלות-תועלת, שיח עם הציבור והערכות של אפקטיביות החקיקה.

כמו כן, משרד רה"מ יבצע בקרה על עבודת המשרדים במטרה לוודא שנעשית עבודת מטה מקיפה ויסודית לפני שמוסיפים רגולציה חדשה על המשק.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "המהלך שמוביל ראש הממשלה נתניהו עם מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ יואב הורוביץ לרגולציה חכמה, ויעילה יותר שתשלב בין הגנה על האזרחים לצמיחת הכלכלה והמשק".

מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ יואב הורוביץ הדגיש שעל השרים לפעול במשרדם להפחתת הרגולציה ואמר שכדי להמשיך את צמיחת המשק הישראלי חובה לצמצם את הרגולציה.