מגייסים טיפים: היכן עוברת הדרך לליבם של משקיעים?

וגם: מה מעניין את הבריטים יותר מהברקזיט? • כיצד שומרים על הישראליות בלוס אנג'לס?

מעיין מלצר, יעל שמעון מני ועומר מרגלית  / צילום: נתי חדד
מעיין מלצר, יעל שמעון מני ועומר מרגלית / צילום: נתי חדד

ביום ראשון אירחה פירמת עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ כנס בשם "מימון המונים - הסטארט-אפ שבוחר את המשקיעים שלו", אותו ארגנה הפירמה בשיתוף אי.בי.איו-BDO. אל הכנס הגיעו האורחים ששיטת הגיוס החברתית מדברת אל ליבם.

מעין מלצר, מנכ"ל פלטפורמת Fundit, סיפר כי "קבוצת הדסטארט גייסה כ-350 מיליון שקל מ-750 אלף משתמשים עבור מעל ל-3000 מיזמים". לדבריו "המימון הוא החלק הקטן בסיפור, כי אנחנו כאן כדי ללוות אתכם במסע, לטווח הרחוק".

עו"ד יעל שמעון מני, שותפה בקבוצת ההייטק בפרל כהן הסבירה כי "מימון המונים הוא דרך מצוינת להגיע ישירות לליבם של אנשים ודרכו יכולים כל אחד ואחת להפוך למשקיע פוטנציאלי. גיוס משאבים באופן בלתי אמצעי, פותח דלתות בפני יזמים ואוכלוסיות שאולי פחות מקושרים ומחוברים בעולמות המימון המסורתיים".

רו"ח עומר מרגלית מאשכול טכנולוגיה בפירמת BDO הזכיר ליזמים כי "קבלת החלטות נכונה כוללת תכנון פני העתיד, ביצוע על פי תוכנית ומדידה מתמדת של ביצועי החברה הכספיים והאחרים".

דן אקס, מנכ"ל קרן ההשקעה במיזמי סטארט-אפ של אי.בי.אי נידב טיפ נוסף ואמר כי "הטיפ הכי חשוב שלי עבורכם מול המשקיעים הוא - תהיו אמיתיים. אל תפריזו במה שהשגתם ואל תדברו על מה שאולי תשיגו- דברו על מה שיש לכם באמת".

עוד השתתפו ונצפו: דני מרגלית יו"ר פירמת BDO; אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי באי.בי.אי; עופר גרינבאום, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי; עוה"ד עטיר יפה וגיא לכמן מפרל כהן; יוסי מאירי, מנכ"ל הדסטארט; היזם שגיא ברייטנר; יפתח וייזר מנכ"ל Openmind 360; ואחרים. אורח נוסף שהגיע היה  ירון ייני, לשעבר סוחר שלדים בורסאיים.

 

"שתהיה שנה בסדר": מה מעניין את הבריטים יותר מהברקזיט?

רגע לפני סיום השנה, ערך UBS Wealth Management בשבוע שעבר את הכנס השנתי שלו, בו הוא חשף את הסיכונים, ההזדמנויות והשינויים המאקרו-כלכליים שצפויים בשנה הבאה. 

אחד הדגשים בכנס היה תחום הסייבר והגנת הסייבר, שעל-פי מסקנות הכנס, לא מדובר בהגנה על סודות, כמו הגנה על החיים עצמם. אורחת המפגש הייתה מומחית וחוקרת הסייבר קרן אלעזרי, שסיפקה טיפים להתגוננות בסיסית.

ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS השווה את תעשיית ניהול העושר בו הוא עוסק, לתעשיית הרכב: "שתיהן עוברות מהפכות טכנולוגיות מרחיקות לכת. יחד עם זאת, הגורם האנושי ושירותי הערך המוסף בתעשיית הפיננסיים האיכותית צפויה להמשיך להתקיים".

פול דונובן, הכלכלן הגלובלי של UBS דיבר על עולם ההשקעות, והסביר כי המצב בשווקים אינו ראי לכלכלה. ההערכה היא כי "שנת 2019 תהיה שנה בסדר. לא מזהירה ולא גרועה. בסדר". עוד הוא אמר, כי למרות מה שאנחנו אולי חושבים, הברקזיט דווקא לא נמצא בראש סדר היום של הציבור הבריטי. לדבריו אלה ענייני בית המלוכה, בהם ההריון של קייט מידלטון, שתופסים מקום מרכזי הרבה יותר בתקשורת הבריטית".

פול דונובן אודי דהאן וקרן אלעזרי / צילום: רונן מחלב
 פול דונובן אודי דהאן וקרן אלעזרי / צילום: רונן מחלב

שתהיה שנה שווה: משפרים ביצועים ודואגים לשוויון מגדרי

בשבוע שעבר הגיעה לישראל משלחת מזכ"ל האו"ם לדיגיטציה, ובראשה אמנדיף סינג גיל, שגריר הודו לאו"ם ומנהל הפאנל לשיתוף פעולה דיגיטלי של האו"ם. המשלחת הגיעה לביקור במשרדי קבוצת וובפאלס, העוסקת בשיווק מבוסס ביצועים ברשת.

בביקור נכחו גם: דניאל אופק, מייסדת ומנכ"לית ארגון פרלמנט 51; שירה אטינג ראשת אסטרטגיה של פרלמנט 51; ליטל הנדלמן-פלדי הממונה על גיוון תעסוקתי גלובלי באמדוקס; גיא שמש, סגן נשיא Cloudband בנוקיה; דונה רז-לוי מנהלת מדיניות ציבורית וקשרי ממשל בגוגל ואחרים.

אחד הנושאים שעלו במהלך הביקור, היה השוויון המגדרי. ענבל לביא, מנכ"לית וובפאלס הסבירה כי "האחריות שלנו היא להיות מחוללי שינוי לא רק בנושאים טכנולוגים אלא גם באג'נדות חברתיות ובראשן שוויון הזדמנויות מגדרי בשוק התעסוקה. הוכחנו ששת"פ בין ארגונים מובילים במשק משפיע על ארגונים נוספים בתעשייה, וישראל, הסטארט-אפ ניישן, צריכה ויכולה להיות נושאת דגל השוויון המגדרי גם ברמה הגלובלית". 

את ביקור המשלחת יזם ארגון פרלמנט51, המקדם שוויון הזדמנויות לנשים במקומות עבודה, באמצעות שיתופי פעולה בין הנהלות ארגונים, בהם גם ארגונים מתחרים.

אמנדיף סינג גיל, ענבל לביא, דניאל אופק, שירה אטינג וליטל הנדלמן-פלדי / צילום: אמיר יעקובי
 אמנדיף סינג גיל, ענבל לביא, דניאל אופק, שירה אטינג וליטל הנדלמן-פלדי / צילום: אמיר יעקובי

צעצוע של השראה: כיצד שומרים על הישראליות בלוס אנג'לס?

את סדרת מפגשי ההשראה שלו, ערך אמש ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב במוזיאון הטבע, כשהפעם מי שסיפק את ההשראה היה ינון קרייז, יו"ר ומנכ"ל יצרנית הצעצועים הבינלאומית מאטל. את קרייז, בוגר כלכלה וניהול באוניברסיטה, ראיינה על הבמה נעמה סיקולר, עורכת "גלובס", שהיא עצמה בוגרת תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה.

לצד הזווית העסקית, סיפר קרייז על חייו וחיי משפחתו בלוס אנג'לס. הוא אמר כי גם רעייתו ענת פבריקנט-קרייז - שייטת העבר שייצגה את ישראל בשתי אולימפיאדיות - היא בוגרת אוניברסיטת תל אביב. לזוג ארבעה ילדים, ולדבריו מי שמקפידה בקנאות לשמר את השפה העברית בבית, כולל ביטויי הסלנג העברי, היא ענת. על הקושי להתנתק מהארץ סיפר קרייז ואמר כי הוא נוהג לצפות גם בחדשות בישראל. באחת הפעמים כשהתלבט בין החדשות לבין הומלנד האמריקאית, הוא הגיע למסקנה שהחדשות הישראליות מספקות תוכן מרתק יותר.

קודם לשיחה עם קרייז, עלה לבמה אורי צרור, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת בוליגו קפיטל, בוגר משפטים וחשבונאות בהצטיינות. צרור התגאה, בדיוק כמו קרייז, שאת רעייתו הכיר באוניברסיטה.

בקהל ישבו ההורים הגאים אווה ושי קרייז; פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב שהעניק לקרייז סיכת בוגר רשמית; בועז קוסטר, ממציא ומפתח משחקי חברה לילדים שמכר בעבר משחקים למאטל וסיגלית בן חיון, העומדת בראש ארגון הבוגרים. לפני האירוע הוזמנו כל הנוכחים לסיור במוזיאון המדע.

משפחת קרייז, ענת פבריקנט, שי, ינון, אווה / צילום: יעל צור
 משפחת קרייז, ענת פבריקנט, שי, ינון, אווה / צילום: יעל צור